۰ نفر

قدیروف علیه چچنی های اوکراین

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۴۹
کد خبر: 615617
قدیروف علیه چچنی های اوکراین

رییس جمهوری چچن هشدار داد گروه‌های چچنی که برای اوکراین می‌جنگند را نابود خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «رمضان قدیروف» رییس جمهوری چچن -که داخل خاک روسیه قرار دارد- در تهدیدی آشکار به گروه‌های چچنی که برای اوکراین و علیه روسیه می‌جنگند هشدار داد که آن‌ها را نابود خواهد کرد.

براساس گزارش رویترز، قدیروف پیشتر اعلام کرده بود که اطمینان دارد در روز‌های آینده آزادی میلیون‌ها نفر از ساکنان اوکراین از خشونت و قتل دولت این کشور را جشن خواهند گرفت و او حاضر است که بیش از ۱۰ هزار نیروی نظامی را از چچن برای استقرار در سخت‌ترین مناطق اوکراین اعزام کند.

شایان ذکر است روسیه به درخواست رؤسای جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین که دوشنبه گذشته استقلال آنان از سوی ولادیمیرپوتین، رییس جمهور روسیه به رسمیت شناخته شد، نظامیان خود را برای غیرنظامی کردن دونباس و دفع حملات ارتش اوکراین از بامداد پنجشنبه وارد عمل شدند و در روز دوم عملیات خود وارد کی‌یف، پایتخت اوکراین شدند.

طی دو روز گذشته نیرو‌های روسیه به کی‌یف، پایتخت اوکراین رسیدند و همزمان درخواست‌های متعددی برای حضور طرفین بر سر میز مذاکره مطرح شده است. رییس‌جمهور روسیه نیز در خصوص شروع عملیات نظامی در اوکراین اعلام کرد خطرات امنیتی که کی‌یف برای مسکو ایجاد کرده بود راهی به جز جنگ برای روسیه باقی نگذاشته است.