۰ نفر

وزیران امورخارجه چین و انگلیس گفت و گو کردند

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۱۰
کد خبر: 615503
وزیران امورخارجه چین و انگلیس گفت و گو کردند

«وانگ یی» وزیر امورخارجه چین با همتای انگلیسی خود «لیز تراس» پیرامون مسائل مختلف گفت و گوی تلفنی انجام داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «وانگ یی» وزیر امورخارجه چین در گفت و گوی تلفنی با همتای انگلیسی خود خاطرنشان کرد در اکتبر سال گذشته «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین در گفت و گویی تلفنی با «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس  بر نکات مهم برای توسعه روابط میان دو کشور تاکید کرد.

وانگ یی با اشاره به اینکه امسال پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان چین و انگلیس در سطح وابسته به سفارت ها می باشد، پیوندی مهم میان گذشته و آینده در تاریخ توسعه روابط میان دو کشور است. 

در ادامه سخنان این سیاستمدار چینی آمده است، تجربیات و درس هایی که طی پنجاه سال گذشته تجربه کردیم ثابت کرده است که همکاری مفید مشترک میان دو کشور برای منافع هر دو طرف مفید است.

او همچنین افزود، دو طرف باید موفقیت هایشان را در تبادلات ۵۰ سال گذشته گرامی بدارند و به تقویت و تحکیم روابط و گفت و گو برپایه اصول برابر و احترام ادامه دهند و به شکل مشترک به پیشرفت و بهبود روابط کمک کنند. 

وزیرامور خارجه چین در پایان سخنانش گفت، در شرایط متزلزل کنونی بین المللی، چین و انگلیس که هر دو از اعضای دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشند باید اقدامات بیشتری در جهت ثبات و صلح جهانی انجام دهند. 

از سوی دیگر «لیز تراس» وزیر امورخارجه انگلیس نیز اذعان کرد برای انگلیس و چین بسیار مهم است تا ارتباط عادی و منظم میانشان را حفظ کنند و انگللیس خواستار تقویت ارتباطات استراتژیک در سطوح بالاست تا روابط دوجانبه را پیش ببرد.

در نهایت هر دو طرف در طول مکالمه تلفنی  توجهی ویژه به شرایط اوکراین نیز نشان دادند و به تبادل نظر در این باره پرداختند.