۰ نفر

حمایت اردوغان از اوکراین

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۱۷
کد خبر: 614230
حمایت اردوغان از اوکراین

رییس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با رییس جمهور اوکراین، مخالفت خود با هرگونه تصمیمی که با تمامیت ارضی اوکراین در تضاد باشد، اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه تلفنی با «ولودمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین گفت‌وگوی کرد.

اردوغان در این تماس تلفنی با رییس جمهور اوکراین، درباره تصمیم روز گذشته «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه درباره به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک گفت‌وگو کرد.

رییس جمهور ترکیه در این گفت‌وگو، مخالفت خود با هر تصمیمی که با تمامیت ارضی اوکراین در تضاد باشد، اعلام کرد.

بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان به زلنسکی اعلام کرده که تصمیم روسیه برای برسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک اقدامی غیرقابل قبول است.

وی بر ضرورت بهره گیری از تمامی فرصت‌های دیپلماتیکی برای حل مشکلات تاکید کرد.

از سوی دیگر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از برگزاری یک نشست اضطراری با نمایندگان دولت اوکراین در روز سه شنبه و به منظور بررسی تحولات مربوط به شرق اوکراین خبر داد. ترکیه یکی از اعضای ناتو است.

یکی از عوامل بحران کنونی اوکراین مربوط به طرح پیوستن اوکراین به سازمان دفاعی ناتو است که روسیه به شدت درباره آن هشدار داده است.

شامگاه دوشنبه ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه استقلال دو جمهوری‌ دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت. رییس‌جمهور روسیه همچنین به ارتش این کشور دستور داد برای حفاظت از ساکنان این دو جمهوری در برابر حملات ارتش اوکراین، وارد دونتسک و لوهانسک شوند و ماموریت «حفاظت از صلح» را انجام دهند.