۰ نفر

دفتر ریاست‌جمهوری سوریه؛

برای روابط با «دونتسک» و «لوهانسک» آمادگی داریم

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۴۰
کد خبر: 614188
برای روابط با «دونتسک» و «لوهانسک» آمادگی داریم

ریاست‌جمهوری سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، این کشور آماده است که با جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» روابط برقرار کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، شامگاه دوشنبه «ولادیمیر پوتین» طی بیانیه‌ای، جدایی مناطق دونتسک و لوهانسک از اوکراین را به رسمیت شناخت.

بر اساس گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، در پی این موضوع ریاست‌جمهوری سوریه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام اینکه برخی رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر شناسایی جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» توسط سوریه منتشر کرده‌اند، افزود، طی سفر هیأت پارلمانی روس از جمله نمایندگان جمهوری دونستک به دمشق به ریاست «دیمتری سابلن» معاون رییس کمیته دفاع در مجلس دومای روسیه در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱ یعنی دو ماه قبل از تحولات فعلی، «بشار اسد» رییس‌جمهوری سوریه آمادگی دمشق برای شناسایی دونستک را مطرح کرد و بر سر آغاز ایجاد روابط توافق شد.

در ادامه این بیانیه آمده، مواضع سوریه در این خصوص از آنجا نشأت می‌گیرد که یقین دارد بحران اکراین را کشورهای غربی و در رأس آن آمریکا با هدف تقسیم ملت‌ها و نابودی امنیت ملی روسیه به وجود آورده‌اند، همچنین از این اصل ثابت سوریه نشأت می‌گیرد که معتقد است مقابله با سیاست‌های غربی، در راستای منافع مشترک و همیشگی تمامی کشورهای مخالف با «هژمونی» است و باید با تمامی اشکال مختلف با آن مقابله کرد.

در پایان بیانیه مذکور آمده، سوریه تأکید می‌کند که برابر برقراری ارتباط با جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک و تقویت آن در راستای منافع مشترک و احترام متقابل آماده است.

در همین زمینه امروز «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه حمایت این کشور از تصمیم رییس‌جمهور روسیه در به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک از اوکراین را اعلام کرد.