۰ نفر

شورای امنیت ملی اوکراین تشکیل جلسه داد

۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۱۹
کد خبر: 613856
شورای امنیت ملی اوکراین تشکیل جلسه داد

همزمان با اعلام به رسمیت شناختن استقلال جمهوریهای مردمی دونتسک و لوگانسک از سوی رییس جمهور روسیه، نشستن شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین به ریاست ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری این کشور برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک دوشنبه شب به نقل از منابع آگاه در اوکراین اعلام کرد: ولودیمیر زلنسکی نشست فوری شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین را برای بررسی اقدامات روسیه در مورد جمهوریهای مردمی دونتسک و لوگانسک برگزار کرد.

نشریه اوکراینی اوکراینسکایا پراودا در این مورد یادآورشدکه در نشست امروز شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین، امکان به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوگانسک از طرف رییس جمهور روسیه در مرکز توجه قرار داشت.

این نشست ساعت ۲۱ به وقت مسکو آغاز شد و بیش از یک ساعت بطول انجامید.

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، الکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین اعلام کرد که کی یف می خواهد مناطق خارج از کنترل اوکراین را دوباره به این کشور بازگرداند.

به گفته دانیلوف، تلاش های برای بازگشت مناطق دونباس و کریمه تحت کنترل اوکراین از راههای صلح آمیز صورت خواهد گرفت.

دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین تصریح کرد که کی یف در این مساله از تصمیم های سیاسی و دیپلماتیک پیروی می کند. 

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه امروز اعلام کرد که مسکو استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک امضا کرد.

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی یف اعلام استقلال کردند.