۰ نفر

مرندی: اسرائیلی‌ها نقشی در مذاکرات وین ندارند

۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۴۰
کد خبر: 613766
مرندی: اسرائیلی‌ها نقشی در مذاکرات وین ندارند

محمد مرندی، تحلیلگر و کارشناس سیاسی حاضر در وین در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد، اسرائیلی‌ها مطلقا نقشی در مذاکرات وین ندارند و حضور یا عدم حضور آنها تأثیری در روند مذاکره نخواهد داشت؛ موضوع مهم برای ایران اجرای کامل و درازمدت توافق هسته‌ای است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ایران در مذاکرات وین هر کاری لازم بوده انجام داده است و اکنون واشنگتن باید تصمیم نهایی را بگیرد و راه‌حل‌های مناسب برای ایران پیدا کند؛ تا این لحظه، زمانی برای امضای توافق مشخص نشده است.

مرندی ادامه داد: تصمیم‌گیری نهایی به آمریکا و اروپایی‌ها بستگی دارد. ایران هر آنچه باید انجام می‌داده، انجام داده است اما مسائلی است که واشنگتن باید تصمیم نهایی را درباره آن بگیرد تا اجرا آغاز شود. ایران از ابتدا تأکید کرده که اگر توافق بر سر همه چیز انجام نشود درباره هیچ چیز توافق نشده است، برای دو یا سه مورد باقی مانده ضروری برای ایران به منظور اجرای کامل توافق هسته‌ای، آمریکایی‌ها باید راه‌حل‌های قابل قبولی به ایران ارائه دهند.

مرندی ادامه داد، تا کنون موعدی برای امضای توافق تعیین نشده هنوز توافق حاصل نشده و در حال مذاکره هستند. اختلافات به صورت کامل حل نشده و اگر اختلافات در طول  دو روز یا ده روز یا هر زمان دیگری تکمیل شود توافق فورا امضا خواهد شد. در حال حاضر از تصمیمی برای بازگشت هیأت‌ها به پایتخت‌های خود اطلاعی ندارم و تا جایی که من می‌دانم در زمان فعلی تصمیماتی از این قبیل وجود ندارد.