۰ نفر

گفت و گوی تلفنی مکرون و پوتین

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۱۰
کد خبر: 610343
گفت و گوی تلفنی مکرون و پوتین

کاخ الیزه خبر داد که گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور روسیه و فرانسه درباره بحران اوکراین بیش از یک ساعت و ۴۰ دقیقه به طول انجامیده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، کاخ الیزه فرانسه خبر داد که تماس تلفنی «امانوئل ماکرون» رییس جمهور فرانسه و «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه درباره بحران اوکراین بیش از یک ساعت و ۴۰ دقیقه به طول انجامید.

الیزه اضافه کرد: «ماکرون و پوتین درباره راه‌های اجرای توافق مینسک به گفت‌وگو پرداختند و رییس جمهور فرانسه تاکید کرده است که گفت‌وگوی جدی با تشدید تنش‌ها همخوانی ندارد».

ماکرون در این تماس تلفنی با انتقال نگرانی کشورهای اروپایی از پیامدهای تشدید تنش‌ها در اوکراین، بر حفظ ارتباط با رییس جمهور روسیه توافق کرد.

با وجود آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آنها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند. 

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات متحده روزشنبه در گفت‌وگو با هفته‌نامه «نیوزویک»، ادعاهای مقام‌های آمریکایی مبنی بر تصمیم روسیه برای حمله به اوکراین در جریان یا پس از المپیک پکن را کاملاً بی‌اساس توصیف کرد.

وی در این خصوص گفت: «اظهار نظرات سیاستمداران مبنی بر اینکه روسیه در جریان بازی‌های المپیک پکن یا پس از آن به اوکراین حمله خواهد کرد، بدون دلیل و مدرک است و هیچ پشتوانه‌ای ندارد».

آنتونوف در ادامه گفت که حتی ناظران آمریکایی تصریح کرده‌اند که «شهروندان آمریکایی نیز نسبت به این ادعاهای بی‌اساس به طرز فزاینده‌ای بی‌اعتماد شده‌اند. این در حالی است که رهبری روسیه به نوبه خود به طور مکرر اعلام کرده است که کشور ما قصد حمله به کسی را ندارد».