۰ نفر

بایدن تحریم ها را پله پله لغو می کند

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۲۰
کد خبر: 608548
بایدن تحریم ها را پله پله لغو می کند

استاد دانشگاه روتگرز با بیان اینکه اولویت فعلی آمریکا حل موضوع اوکراین است، گفت: سرعت بایدن برای احیای برجام کم است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، راس بیکر (Ross K. Baker) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه روتگرز است. وی به صورت تخصصی در حوزه‌های روابط بین‌الملل و دولت آمریکا تحقیق و بررسی کرده است. بیکر همچنین مقاله‌نویس «لس آنجلس‌تایمز» و «نیوزدی» است و همکاری‌ زیادی با سایر مجلات معروف و حرفه‌ای دارد. وی پیش از این به عنوان مشاور در کمیته دموکراتیک مجلس نمایندگان ایالات متحده و مشاور ارشد سناتور پاتریک جی لیی و چاک هگل مشغول به کار بوده است. وی به بیان نظرات خود در مورد روند احیای برجام پرداخت.

سرعت بایدن برای احیای برجام کم است

راس بیکر گفت: بایدن یک فرصت برای ایجاد ثبات حداقلی در روابط بین ایالات متحده و ایران است و باید از آن استفاده کرد. اما او به آرامی و در نهایت احتیاط در این زمینه و برای توافق با ایران عمل می‌کند و سرعت او کم است. جمهوری خواهان همواره او را به دلیل توافق با ایران نقد می‌کنند و توافق را به منزله دادن امتیاز به ایران و ضعف بایدن می‌دانند.

اوکراین اولویت فعلی آمریکا است

بایدن خواهان توافق با ایران است

وی در ادامه افرود: تثبیت رابطه با ایران در اولویت بایدن نیست. کاملاً واضح است که موضوع اصلی در دستور کار رئیس‌جمهور بایدن در حال حاضر موضوع و تمرکز بر اوکراین است.

استاد دانشگاه روتگرز ادامه داد: اگرچه معتقدم برجام توافقی است که دولت مایل است آن را احیا کند و عزم جدی برای احیای توافق دارد، اما در حال حاضر اوکراین یک بحران در دی سی است و اگر مساله اوکراین فردا حل شود کاخ سفید بلافاصله به دستور کار داخل پس از حل بحران اوکراین روی خواهد آورد. تصور این است در آمریکا حمایت چندانی از تنش‌زدایی با ایران نمی‌شود‌.

بایدن تحریم‌ها را پله پله لغو می‌کند 

وی اضافه کرد: لغو تحریم‌ها علیه ایران در این مرحله اهمیت دارد. ولی معتقدم بایدن تحریم‌ها را پله پله و در پاسخ به برخی از اقدامات ایران لغو می‌کند.