۰ نفر

دفتر ریاست جمهوری اوکراین؛

شانس حل و فصل دیپلماتیک تنش با روسیه بالاست

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۳۴
کد خبر: 607856
شانس حل و فصل دیپلماتیک تنش با روسیه بالاست

دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که شانس حل و فصل تنش های فزاینده با روسیه از طریق دیپلماسی بیش از احتمال وقوع حمله است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «میخایلو پودولایک» مشاور ریاست جمهوری اوکراین گفت: ارزیابی صادقانه از وضعیت نشان می دهد که شانس یافتن راهکاری دیپلماتیک برای تنش زدایی اساسا بیش از خطر تشدید تنش است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی تاکید کرد که روسیه از زمان گماشتن نیرو در مرز اوکراین در بهار گذشته، مانورها و استقرار تسلیحات و نیروها در مقیاس بزرگ را برای اطمینان از فشار روانی مداوم و گسترده انجام داده است.

وی افزود: از نظر سرویس اطلاعاتی و نیروهای مسلح ما، این فعالیت روسیه مطلقا جای تعجب ندارد.

پودولایک یادآور شد که حامیان غربی اوکراین، مقادیر زیادی اطلاعات در مورد فعالیت های روسیه را از کی یف دریافت کرده اند.

وی افزود: اینکه فعالیت این چنینی روسیه تا چه زمانی و برای چه هدفی ادامه خواهد داشت، پرسشی است که تنها کرملین پاسخ دقیق آن را می داند.

وی ادامه داد: وظیفه اوکراین و شرکای ما آمادگی ۱۰۰ درصد برای هر سناریویی و اجرای این وظیفه است.

این ارزیابی پس از آن منتشر شد که واشنگتن اعلام کرد ارزیابی های اطلاعاتی اش حاکی است مسکو به سوی جنگی تمام عیار پیش می رود و ۷۰ درصد از نیروهای مورد نیازش برای چنین حمله ای را به کار گرفته است.

روسیه هر گونه برنامه ای برای حمله به اوکراین را رد کرده و این در حالی است که مقام های آمریکایی شمار غیرنظامیان کشته شده در صورت حمله روسیه را بین ۲۵ تا ۵۰ هزار نفر می دانند. مقام های مزبور همچنین مدعی اند در صورت وقوع این حمله، بین ۵ هزار تا ۲۵ هزار نظامی اوکراینی و ۳ تا ۱۰ هزار نیروی روسی جان خود را از دست می دهند.