۰ نفر

وزیر خارجه اوکراین؛

احتمال حمله روسیه به اوکراین وجود ندارد

۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۰۶
کد خبر: 604183
احتمال حمله روسیه به اوکراین وجود ندارد

"دمیترو کوله با" وزیر امور خارجه اوکراین روز چهارشنبه به رغم تبلیغات گسترده غرب در باره حمله روسیه، گفت: هرچند استقرار شمار زیادی از نیروهای ارتش روسیه در امتداد مرز اوکراین، تهدید به شمار می رود، اما این میزان نیرو برای اقدام به حمله بزرگ کافی نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کوله با افزود: تا این لحظه این شمار از نیروهای روسیه، برای تهاجم گسترده و تمام عیار به اوکراین از سراسر مرزهای مشترک، کافی نیست.

به گزارش فرانس پرس، سرگئی کورسونوسکی سفیر اوکراین در ژاپن نیز تصریح کرد که احتمال بروز جنگی تمام‌عیار به دنبال تشدید تنش میان کی‌یف و مسکو، بسیار کم است، اما این تنش ممکن است موجب بروز مناقشات داخلی کوچک‌تر شود.

کورسونوسکی همچنین هشدار داد که حمله به کشوری با بیش از ده ها راکتور هسته ای، تاثیر منطقه‌ای فاجعه‌باری برای اروپا به همراه خواهد داشت. اگر بخواهیم در مورد مسئله نظامی سخن بگوییم، باید اشاره کنم که ما بسیار زیاد آماده هستیم و ارتش اوکراین آمادگی بسیار خوبی دارد.

اظهارات این دیپلمات اوکراینی در حالی مطرح شده که الکسی پاولوفسکی سفیر روسیه در اتریش گفت که مسکو هیچ طرحی برای تهاجم به اوکراین ندارد. نیروهای روس در مرزهای کشورمان مستقر هستند و تهدیدی محسوب نمی‌شوند.

کرملین نیز پیش از این بارها هر گونه طرحی را برای حمله به اوکراین تکذیب کرده اما خواستار تضمین هایی از سوی ائتلاف ناتو از جمله خودداری از عضویت اوکراین و توسعه بیشتر به شرق و بازگرداندن نیروهایش از کشورهای سابق عضو اتحاد جماهیر شوروی است.

همزمان بامذاکرات آمریکا و ناتو با روسیه، دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا همچنان خود را برای حمله احتمالی مسکو به اوکراین آماده می کند که شامل تهدید به استفاده از تحریم های مخرب علیه روسیه، ارسال سلاح و مهمات و دیگر تجهیزات به اوکراین و آمادگی برای اعزام ۸ هزار و ۵۰۰ نیرو به کشورهای ناتو در شرق اروپا است.