۰ نفر

جوسپ بورل؛

اروپا از مواضع آمریکا در بحران اوکراین پیروی نمی کند

۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۵۲
کد خبر: 603348
اروپا از مواضع آمریکا در بحران اوکراین پیروی نمی کند

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صراحت اعلام کرد کشورهای عضو این اتحادیه از اقدام آمریکا مبنی بر خارج کردن خانواده‌های دیپلمات‌های خود از اوکراین، پیروی نمی کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بورل با اشاره به اقدام آمریکا در خروج خانواده دیپلمات‌های خود از کی‌یف، افزود: نیازی به وخیم‌تر کردن شرایط نیست به ویژه در شرایطی که مذاکرات با روسیه (برای حل بحران اوکراین) در جریان است. 

آمریکا دیروز (یکشنبه) به اعضای خانواده دیپلمات های خود در کی یف دستور داد این کشور را ترک کنند. مقابله بین روسیه و آمریکا در بحران اوکراین در حالی تشدید می شود که آ نتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز دیروز با لحنی شدیدتر روسیه را تهدید کرد و هشدار داد اگر یک نیروی روسیه به شکلی خصمانه وارد اوکراین شود، واکنشی سریع، شدید و متحد از سوی واشنگتن و اروپا به دنبال خواهد داشت.     

وزارت امور خارجه روسیه ماه گذشته فهرستی از خواسته‌های خود برای آمریکا و ناتو را پیش از مذاکرات جاری میان مقامات واشنگتن و مسکو ارائه کرد. روسیه از آمریکا و ناتو خواسته اوکراین را به عضویت ناتو درنیاورند و میزان نیروهای نظامی در شرق اروپا را کاهش دهند. همچنین هیچ پایگاه نظامی در کشورهایی که اعضای سابق اتحاد جماهیر شوروی بوده و بخشی از ناتو نیستند، احداث نکند. اصرار بر عضویت این کشورها در ناتو و مخالفت روسیه بر این امر به رویارویی مسکو- واشنگتن با همراهی برخی کشورهای اروپایی دامن زده است.