۰ نفر

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی؛

ایران اجازه هیچ‌ گونه تهدیدی را در حوزه دریایی نخواهند داد

۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۰۶
کد خبر: 602089
ایران اجازه هیچ‌ گونه تهدیدی را در حوزه دریایی نخواهند داد

در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ شناورهای ایران، چین و روسیه به سوی اهداف از پیش تعیین شده در دریا تیراندازی کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ اظهار کرد: در این مرحله از برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه که از بامداد امروز به محل اجرای مأموریت در شمال اقیانوس هند حرکت کرده بودند، این مرحله از تمرینات را به اجرا گذاشتند.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه به سر فرماندهی ناوشکن تمام ایرانی جماران و با استفاده از سلاح‌های کالیبر ۲۰ میلیمتری به سوی اهداف سطحی از پیش تعیین شده در دریا تیراندازی کردند.

سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی ۲۰۲۲ خاطر نشان کرد: همچنین در مرحله بعد تمرین «PHOTOEX» شامل صورت‌بندی و آرایش آفندی یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش متناسب با تهدیدات موجود در منطقه انجام شد.
امیر دریادار دوم تاج‌الدینی با بیان اینکه حضور جمهوری اسلامی ایران در ائتلاف‌های بین‌المللی بیانگر ارتقاء سطح و جایگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: برقراری امنیت در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ‌گونه تهدیدی را در حوزه دریایی نخواهند داد.