۰ نفر

تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی با توافق لاپید و بنت

۸ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۳۶
کد خبر: 531931
تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی با توافق لاپید و بنت

برخی منابع رژیم صهیونیستی از توافق میان لاپید و بنت بمنظور تشکیل کابینه جدید این رژیم خبردادند.

به گزارش  شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، یائیر لاپید رهبر حزب یش عتید و نفتالی بنت رهبر ائتلاف یمینا بر سر تشکیل کابینه تغییر به توافق رسیدند و براین اساس احتمال دارد کابینه جدید ظرف ۱۰ روز آینده تشکیل شود. براساس این توافق نفتالی بنت تا سپتامبر سال ۲۰۲۳ نخست وزیر جدید صهیونیست‌ها خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ از سوی دیگر «یائیر لاپید»، پس از وی تا نوامبر ۲۰۲۵ رئیس کابینه رژیم صهیونیستی می‌شود. برآورد‌های صورت گرفته خبر از این موضوع می‌دهند که، احتمالا اعلامیه‌ای رسمی مرتبط به این موضوع طی شامگاه شنبه و یا در نهایت در روز یکشنبه صادر شود.

حزب لیکود نیز با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به توافق حزب یش عتید به رهبری یائیر لاپید و نفتالی بنت رهبر ائتلاف یمینا برای تشکیل کابینه جدید گفت که نفتالی بنت از توافق با لیکود برای تشکیل دولتی راست‌گرا طفره رفته است. این بیانیه می‌افزاید: «حزب یامینا، در مسیر تشکیل دولت چپ‌گرا با مشارکت لاپید، میرتس، حزب کار و لیست مشترک عربی قدم گذاشته است و با توجه به این موضوع قرار است این موضوع در روز شنبه بصورت کاملا رسمی اعلام شده و دولت چپ‌گرا طی هفته آینده تشکیل شود».

حزب لیکود تاکید کرده که «نفتالی بنت» تمامی وعده‌های خود را زیر پا گذاشت و به سمت چپ‌گرا‌ها سوق پیدا کرده است. سران این دو حزب از جمله رقبای نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هستند که برای تشکیل کابینه ائتلافی موافقت کرده‌اند.

الجزیره مدت ها پیش طی گزارشی اعلام کرده بود که ، روون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی رئیس یکی از احزاب مخالف بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی این رژیم را مأمور تشکل کابینه کرد. پیشتر، رئیس رژیم صهیونیستی یائیر لاپید رئیس حزب «یش عتید» که مخالف سیاست‌های بنیامین نتانیاهوست، مأمور تشکیل کابینه این رژیم شد.

ریولین در این‌باره توضیح داد که یائیر لاپید در حال حاضر، از حمایت ۵۶ نماینده در کنست از مجموع ۱۲۰ نماینده برخوردار است. و اما طی روزهای اخیر، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در گزارشی مدعی شد که نتیجه نظرسنجی شبکه ۱۲ اسرائیل نشان می‌دهد اگر انتخابات برگزار شود حزب لیکود (حزب حاکم) ۳۰ کرسی، حزب یش عتید ۲۱ کرسی و حزب آبی و سفید ۱۰ کرسی پارلمان را بدست می‌آورند. بر این اساس، حزب یش عتید چهار کرسی بیشتر از انتخابات قبلی کسب می‌کنند.

افت محسوس جایگاه حزب لیکود و شخص نتانیاهو در نظرسنجی‌های اخیر در اراضی اشغالی، پس از شکست تحقیرآمیز ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ یازده روزه شمشیر قدس، رخ می‌دهد. بنیامین نتانیاهو هرگز تصور نمی‌کرد که با قدرت موشکی نیروهای مقاومت روبرو شود و مجبور به پذیرش آتش‌بس و عقب‌نشینی از مواضع قلدرمآبانه خود در مسجد‌الاقصی شود. مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی هرچند زیر بار شکست در این جنگ نمی‌روند، اما مقبولیت خود را در قبال صهیونیست‌ها از دست داده‌اند.