۰ نفر

رییس جمهور عراق و وزیر خارجه پاکستان دیدار کردند

۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۳
کد خبر: 531924
رییس جمهور عراق و وزیر خارجه پاکستان دیدار کردند

رییس جمهور عراق و وزیر خارجه پاکستان در خلال دیداری که در بغداد داشتند بر لزوم مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری نون الخبریه، «برهم صالح»، رییس جمهور عراق از «مخدوم شاه محمود قریشی»، وزیر خارجه پاکستان در کاخ «صلح بغداد» استقبال  و با او در خصوص امور منطقه بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ برهم صالح در این دیدار بر گسترش روابط دو جانبه میان عراق و پاکستان، لزوم مبارزه با تروریسم و استفاده از تجربیات نظامی این کشور جهت پیشرفت نیرو‌های مسلح عراق تاکید کرد.

صالح در خلال بیانیه‌ای که بعد از این نشست صادر شد، گفت: جهان و خصوصا منطقه درگیر تروریسم و درگیری‌هایی هستند که امنیت و ثبات را از بین می‌برند. به همین دلیل بر همگان واجب است که با تهدیدات امنیتی، بهداشتی و زیستی مبارزه کنند و از ثبات و امنیت دفاع نمایند.

شاه محمود قریشی نیز بر موضع پاکستان در دفاع از ثبات و امنیت در عراق تاکید کرد و از گسترش روابط دو جانبه میان پاکستان و طرح به اشتراک گذاشتن تجربیات نظامی برای پیشرفت نیرو‌های عراقی استقبال کرد.

چندی پیش نیز شاه محمود قریشی در واکنش به اذعان دولت آمریکا از آغاز مذاکرات دولت این کشور با چند کشور آسیای میانه جهت استقرار نیرو‌ی نظامی در همسایگی افغانستان، گفت: «پاکستان هیچ پایگاه نظامی به آمریکا نخواهد داد، دولت اسلام آباد همچنین با انجام عملیات پهپادی آمریکا در خاک پاکستان مخالف است و اجازه آن را نمی‌دهد.»