۰ نفر

مرکل در تماس با رییس‌جمهور مصر بر ثبات آتش‌ بس تاکید کرد

۵ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۴۸
کد خبر: 531190
مرکل در تماس با رییس‌جمهور مصر بر ثبات آتش‌ بس تاکید کرد

صدراعظم آلمان در تماس با رییس‌جمهور مصر بر ثبات آتش‌بس در خاورمیانه تاکید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، امروز (چهارشنبه) تماشی ویدئویی با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد که آتش‌بس در خاورمیانه باید ثابت بماند.

سخنگوی دولت آلمان در این باره اعلام کرد: «مرکل در تماس با السیسی بر تداوم آتش‌بس در نوار غزه تاکید داشت.»

دور جدید درگیری‌های فلسطین و رژیم اشغالگر صهیونیستی از هشتم ماه مه با تشدید تنش‌ها همراه بود، اما جمعه هفته گذشته گروه‌های مقاومت و نیرو‌های اشغالگر اعلام آتش‌بس کردند. پس از آن منابع خبری از تخریب بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در نوار غزه و آسیب رسیدن به بیش از ۱۵ هزار خانه در این منطقه به‌دلیل درگیری‌های اخیر خبر دادند.

پیش‌تر «گابی اشکنازی»، وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد در تماسی تلفنی که با همتای مصری خود داشته «به‌دلیل نقش قاهره در حفظ ثبات در منطقه از او قدردانی کرده است.»

مصر درحالی حمایت خود از مردم فلسطین را متوقف کرد که اکثر کشور‌ها باتوجه به درگیری‌های اخیر در نوار غزه روابط خود با صهیونیست‌ها را قطع کرده‌اند.

«محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی، نیز در بیانیه‌ای از تصمیم امارات برای برقراری صلح میان نیرو‌های رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین خبر داد و گفت قصد دارد با مصر متحد شده و از تنش‌ها در نوار غزه بکاهد و میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها صلح ایجاد کند.