۰ نفر

امروز مطرح شد؛

استقبال انصارالله از تلاش ها برای برقراری آتش بس در یمن

۴ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۴۲
کد خبر: 530656
استقبال انصارالله از تلاش ها برای برقراری آتش بس در یمن

انصارالله یمن امروز (سه شنبه) حمایت خود را از تلاش‌ها برای رفع محدودیت‌های اعمال شده بر مناطق تحت کنترل این گروه و برقراری آتش بس گسترده در یمن پس از بیش از ۶ سال درگیری اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در توئیتی نوشت: "ما موضع خود را در حمایت از پایان دادن به محاصره و آتش‌بس گسترده اعلام می‌کنیم."

این موضع‌گیری انصارالله همزمان با ورود مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به ریاض، پایتخت عربستان ، جهت رایزنی با مقامات دولت مستعفی یمن در تلاش برای ارائه طرحی جهت کاهش تحریم‌های اعمال شده در فرودگاه بین المللی صنعا و بندر حدیده و دستیابی به آتش بس و از سرگیری روند. سیاسی بین طرفین درگیری است.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در نشستی مطبوعاتی در این باره گفت: پیش بینی می‌شود نماینده ویژه سازمان ملل طی چند روز آینده با مقامات ارشد (دولت مستعفی) یمن و همچنین مقامات و دیپلمات‌های سعودی دیدار کند.

دوجاریک توضیح داد، این بازدید در چارچوب تلاش‌های صورت گرفته توسط گریفیث جهت دستیابی به طرحی با هدف کاهش تحریم‌های اعمال شده بر حمل و نقل افراد و کالاهای اساسی به و از یمن (بازگشایی فرودگاه صنعا و کاهش محدودیت در حمل و نقل از بندر حدیده)، دستیابی به آتش‌بس سراسری و تعهد طرفین درگیر برای از سرگیری روند سیاسی صورت می‌گیرد.

انصارالله یمن خواستار رفع تحریم‌های اعمال شده توسط ائتلاف عربی بر فرودگاه بین المللی صنعا و لغو محدودیت‌های دسترسی کشتی‌ها به بندر حدیده قبل از هرگونه آتش بس است.