۰ نفر

تهدید مکرر قانونگذاران آمریکایی پس از حملات کنگره

۳ خرداد ۱۴۰۰، ۰:۱۵
کد خبر: 530293
تهدید مکرر قانونگذاران آمریکایی پس از حملات کنگره

اسناد منتشر شده از پلیس آمریکا بیانگر تهدیدِ جانی مکرر علیه قانونگذاران آمریکایی پس از حملات به کنگره است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک گروه از هکر‌ها به اسنادی از پلیس واشنگتن دست یافتند که بیانگر تهدید شدن مکرر قانونگذاران آمریکایی پس از حملات به کنگره است.

گاردین در گزارشی اعلام کرد اسناد لو رفته از پلیس واشنگتن درباره حملات هواداران «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور پیشین آمریکا، به ساختمان کنگره برای جلوگیری از اعلام نتایج انتخابات این کشور، بیانگر تهدید‌های گروه‌های راست افراطی برای انجام دوباره حملات است.

پلیس واشنگتن روز‌های پس از حمله به کنگره آمریکا میزان جاسوسی خود از مردم را افزایش داده تا از تهدید‌های احتمالی برای حمله مجدد باخبر باشد.

بولتون‌هایی که از پلیس آمریکا به‌دست این هکر‌ها رسیده بیانگر آن است که پس از حمله به کنگره در واشنگتن، ماموران قانون، فعالیت‌های گروه‌های راستگرای افراطی در شبکه‌های اجتماعی را زیر نظر گرفته‌اند.

روز‌های پس از حمله به کنگره این راستگرایان یکدیگر را به حمله علیه ساختمان‌های دولتی، ایالتی، و محلی دعوت کرده‌اند. چندین مظنون در این روز‌ها ازسوی پلیس بازداشت شده‌اند.

همزمان با برگزاری استیضاح دوم ترامپ به‌دلیل حمله هودارانش به کنگره، تهدید‌های جانی علیه اعضای کنگره نیز انجام شده است و تا چند هفته نیز این منوال ادامه داشته است.

براساس این اسناد در آن زمان حتی لیست مسافران تاکسی‌های اینترنتی اطراف کنگره و همچنین افرادی که در هتل‌های اطراف اقامت داشتند نیز تهیه شده است تا افراد احتمالی مشارکت‌کننده در حملات شناسایی شوند.