۰ نفر

منابع آگاه خبر داد؛

سفر بلینکن به فلسطین اشغالی و مصر پس از پیروزی مقاومت

۱ خرداد ۱۴۰۰، ۲۲:۴۸
کد خبر: 529990
سفر بلینکن به فلسطین اشغالی و مصر پس از پیروزی مقاومت

منابع آگاه از سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی و مصر در روزهای آتی پس از پیروزی نیروهای مقاومت در نبرد دوازده روزه با قوای صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رسانه‌ها شنبه بعد از ظهر از سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی  و مصر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی «رویترز» یک منبع آگاه گفت که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده ، به عنوان بخشی از تلاش‌های واشنگتن برای ایجاد آتش بس در غزه ، از فلسطین اشغالی و تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری اشغالی دیدار خواهد کرد.

مقام‌های ایالات متحده ، رژیم اسرائیل و فلسطین برنامه سفر کامل بلینکن را منتشر نکرده اند. وزارت امور خارجه آمریکا پنجشنبه از سفر بلینکن خبر داده و اعلام کرده بود که بلینکن در مورد تلاش برای بهبودی  اوضاع به منطقه سفر خواهد کرد.

این منبع آمریکایی گفت ، سفر بلینکن به خاورمیانه شامل سفر به مصر نیز است که میانجی  آتش بس  در غزه بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین بود. بلینکن چهارشنبه و ‍پنجشنبه هفته جاری عازم منطقه می‌شود.

درگیری گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که تا بامداد روز جمعه (دیروز) در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

در این درگیری مقام‌های آمریکایی بارها حمایت خود از رژیم صهیونیستی را اعلام کردند. »جو بایدن»‌ رییس جمهور آمریکا نیز بامداد شنبه در همین زمینه  گفت که هیچ تغییری در پایبندی آمریکا به امنیت اسرائیل ایجاد نشده و بر رسیدن به راه حل دو دولت تاکید کرد.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با رییس جمهور کره‌جنوبی صحبت می‌کرد، افزود: «در راستای بازسازی غزه تلاش خواهیم کرد که این کار بدون آنکه حماس بتواند بار دیگر زرادخانه نظامی خود را بازسازی کند انجام خواهد شد.»

رییس جمهور آمریکا افزود: «درگیری‌ها باید متوقف شده و به "محمود عباس" اطلاع دادم که حمایت‌ها از کرانه را باختری ادامه می‌دهیم و به اسرائیلی‌ها هم بر ضرورت توقف درگیری ها در قدس تاکید کردم.»
بایدن افزود: «هیچ صلحی وجود نخواهد داشت مگر آنکه منطقه به صراحت به حق موجودیت اسرائیل اعتراف کند و حزب دموکرات همچنان اسرائیل را تایید می‌کند.»