۰ نفر

به رهبری الکساندریا اوکازیو- کورتز ارائه شد؛

طرح نمایندگان کنگره آمریکا برای جلوگیری از معامله سلاح با اسراییل

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۱:۳۹
کد خبر: 529239
طرح نمایندگان کنگره آمریکا برای جلوگیری از معامله سلاح با اسراییل

گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری الکساندریا اوکازیو- کورتز پیش نویس قطعنامه‌ای را برای جلوگیری از قرارداد تسلیحاتی ۷۳۵میلیون دلاری با اسراییل ارائه کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وبگاه پالیتیکو امروز چهارشنبه اعلام کرد که به پیش نویس قطعنامه ای دست یافته است که بر اساس آن گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری «الکساندریا اوکازیو- کورتز» (Alexandria Ocasio-Cortez) در صدداند تا از معامله تسلیحاتی ۷۳۵ میلیون دلاری واشنگتن با رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند.

بر اساس اعلام این وبگاه، «الکساندریا اوکازیو- کورتز» به همراه دیگر نمایندگان مجلس نمایندگان شامل رشیده طلیب، ایلهان عمر و مارک پوکان در تلاش هستند از فروش سلاح به این رژیم کودک کُش جلوگیری به عمل آورند.

در بحوبحه جنگ افروزی های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلو فلسطین، چندی پیش گزارش های واصله نشان دادند که کاخ سفید قرارداد تسلیحاتی به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار را با اسراییل مورد تصویب قرار داده است.

منابع آگاه در کنگره آمریکا در این باره اعلام کردند که دولت این کشور قرارداد تسلیحاتی مذکور با این رژیم شامل سلاح های نقطه زن را تصویب کرده است.

به گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن پُست، بخش اعظم این قرارداد مربوط به تحویل راکت‌های نقطه زن به رژیم صهیونیستی است. قرارداد فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی پنجم این ماه به کنگره اعلام شده بود.

کنگره آمریکا از زمان اعلام این توافقنامه، ۲۰ روز فرصت دارد تا به آن اعتراض کند.

بیش از یک هفته از آغاز دور جدید تحولات در کرانه باختری و نوارغزه می‌گذرد و آنچه که در ابتدا ایستادگی فلسطینی‌های ساکن قدس در برابر تجاوز اشغالگران در محله «شیخ جراح» بود؛ اکنون نه تنها به دیگر شهرهای مستقر در اراضی اشغالی نظیر «لاد»، «عکا» و «حیفا» نیز کشیده شده؛ بلکه شاهد آن هستیم که در گوشه و کنار جهان، به ویژه قاره سبز نیز افکار عمومی از جنایات صهیونیست‌ها به تنگ آمده و خشم گروه‌های مختلف مردمی فوران کرده است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از آغاز جنگ غزه تاکنون طی ۱۰ روز اخیر شمار شهدای این منطقه به ۲۱۸ شهید و هزار و ۵۰۸ زخمی افزایش یافته است. در میان شهدا ۶۳ کودک، ۳۷ زن و ۱۶ فرد مُسن به چشم می خورند.