۰ نفر

دور چهارم مذاکرات برجام؛

عراقچی وارد وین شد

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۳۸
کد خبر: 525909
عراقچی وارد وین شد

عراقچی امشب با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده ایران به منظور شرکت در دور چهارم مذاکرات برجام، وارد وین پایتخت اتریش شد.

عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده ایران در نشست کمیسیون مشترک برجام، پیشتر در گفتگو با شبکه تلویزیونی پرس تی وی تاکید کرد همه تحریم‌ها که بعد از اجرایی شدن برجام چه در دوره اوباما و چه در دوره ترامپ وضع شده، باید لغو شوند.
 
رییس هیات مذاکره کننده کشورمان در نشست وین در پایان دور سوم  گفتگو‌های کمیسیون مشترک برجام در پاسخ به سوال خبرنگار پرس تی وی درباره تحریم‌های موسوم به کاتسا تایید کرد که ایران بر لغو همه تحریم‌ها از جمله کاتسا تاکید دارد.
 
عراقچی درباره ترتیبات اقدامات آمریکا و ایران تاکید کرد مواضع ما هیچ تغییری نکرده است. آمریکا ابتدا باید همه تحریم‌ها را لغو کند و ایران تنها پس از راستی آزمایی لغو تحریم‌های آمریکا به تعهدات برجامی خود بازمی‌گردد.
 
رییس هیات مذاکره کننده ایران در وین در پاسخ به سوال پرس تی وی درباره تحریم‌های موسوم به چرخه دلار یا U-turn که مانع اصلی تعاملات بانکی ایران و مانع بزرگ بهره‌مندی ایران از منابع برجام است و اینکه آیا ایران برداشته شدن این تحریم‌ها را نیز مطالبه کرده گفت بررسی این موضوع را باید به کارشناسان بسپاریم.