۰ نفر

پایگاه عین الاسد عراق هدف حملات راکتی قرار گرفت

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۳۱
کد خبر: 525421
پایگاه عین الاسد عراق هدف حملات راکتی قرار گرفت

منابع عراقی خبر دادند که پایگاه عین الاسد عراق ساعتی پیش مورد هدف چند راکت قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ این حمله یک روز پس از حمله تقریبا سنگین به پایگاه بلد؛ بزرگترین پایگاه نظامی موجود در عراق صورت گرفته است.

درباره حمله امروز صابرین نیوز ابتدا از شنیده شدن چند صدای انفجار خبر داد که منجر به بسته شدن پایگاه و مسیرهای منتهی به آن شد.

سپس خبری از پرواز بالگردهای آمریکایی در حوالی این پایگاه منتشر شد و نهایتا نیز ستاد امنیتی عراق این حمله را تایید و اعلام کرد ۲ راکت کاتیوشا به این پایگاه اصابت کرده اما خسارت یا تلفاتی نداشته است.

روز گذشته پایگاه بلد با ۱۰ راکت مورد حمله قرار گرفت.

ساعتی پیش نیز در منطقه بارگیری تجهیزات نظامی آمریکایی ها در مرز کویت انفجار رخ داد که براساس تصاویر منتشره خسارات زیادی به تجهیزات اشغالگران وارد شده است.

در روزهای گذشته با اظهارات مک‌کنزی فرمانده نیروهای آمریکایی در آسیای غربی که بر خارج نشدن از عراق تاکید داشته، حملات علیه مواضع و منافع آمریکا شدت گرفته است.

بغداد و واشنگتن فروردین ماه طی گفتگوی موسوم به راهبردی با یکدیگر بر سر خروج زمانبندی شده نیروهای آمریکایی و برچیده شدن پایگاه های این کشور در خاک عراق توافق و تاکید داشتند اما اظهارات فرمانده نظامی آمریکا در دوهفته گذشته مدام برحول نقض آن توافقات چرخیده است.