۰ نفر

نخست وزیر پیشین قطر تشریح کرد؛

اثرات رقابت چین و آمریکا بر خاورمیانه

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۴۰
کد خبر: 524082
اثرات رقابت چین و آمریکا بر خاورمیانه

نخست وزیر پیشین قطر گفت: کشورهای منطقه اگر در تحقق تفاهماتی روشن شتاب نکنند و ضمن اتخاذ اقدامات عملی بر اساس منافع مشترک و نه منافع دیگران رفتار نکنند، در معرض خطر قرار خواهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «حمد بن جاسم»، نخست‌وزیر پیشین قطر در سلسله توئیت هایی به بیان پیامدهای رقابت امریکا و چین بر امنیت و ثبات خاورمیانه پرداخت.

بن جاسم در توئیتی نوشت: همانطور که در توئیت‌های پیشین اشاره کردم، اهتمام جهانی در سال‌های آتی بر رقابت میان ایالات متحده امریکا و چین در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی متمرکز خواهد بود و مستلزم حضور نظامی مطلوب برای حفظ این امتیازات و دستاوردهاست.

Mjmq1KchpnV8

وی افزود: از این رو، خواهیم دید که ایالات متحده امریکا به زودی به صف‌آرایی و گسیل نیروهای دریایی خود در منطقه اقیانوس آرام و کاهش حضور گسترده نیروهای خود در منطقه ما خواهد پرداخت، امری که واشنگتن عملاً آن را چندی پیش آغاز کرده است.

fFK1EpbSIUwZ

نخست وزیر پیشین قطر در پایان اظهار داشت: نتیجه مستقیم بازآرایی نیروهای امریکایی در صورتی که کشورهای منطقه در تحقق تفاهماتی روشن شتاب نکنند و ضمن اتخاذ اقدامات عملی بر اساس منافع مشترک و نه منافع دیگران رفتار نکنند، این خواهد بود که منطقه ما در معرض دغدغه‌ها و خطرات قرار خواهد گرفت.

Sk9fG4K05cKA