۰ نفر

اردوغان خبر داد؛

ادامه عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق برای مقابله با تروریست‌ها

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۱:۵۳
کد خبر: 522994
ادامه عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق برای مقابله با تروریست‌ها

رییس جمهور ترکیه مقابله با تهدید‌ات تروریستی را هدف عملیات‌های نظامی ارتش این کشور در شمال عراق عنوان کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در سخنانی در مقر فرماندهی ارتش این کشور، مقابله با تهدید‌های تروریستی را هدف عملیات‌های نظامی اخیر در شمال عراق و مرز‌های جنوبی ترکیه دانست.

رییس جمهور ترکیه مدعی شد: «هدف ما حذف کامل تهدید‌های تروریستی از مرز‌های جنوبی ترکیه است.»

رجب طیب اردوغان گفت: «استفاده از محصولات دفاعی داخلی در طول این عملیات دلیل بر افتخار است. تاکنون تعداد زیادی از تروریست‌ها کشته، مجروح یا اسیر شده اند. هیچ قدرتی وجود ندارد که بتواند برابر نظامیان ما بایستد.»

ساعتی پیش شبکه آر تی به نقل از خبرنگار خود گزارش داد ارتش ترکیه یک عملیات نظامی زمینی جدیدی را علیه حزب کارگران کردستان در منطقه متینا در شمال عراق به‌راه انداخته است.

رسانه‌های ترکیه نیز از فرود یگان‌های ویژه متعلق به ارتش ترکیه در این منطقه تحت پوشش جنگنده‌های اف-۱۶، پهپادها، بالگرد‌ها و توپخانه ارتش این کشور خبر دادند.

بر اساس این گزارش، نیرو‌های ترکیه پایگاه‌های حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را در متینا و مناطق اطراف آن از جمله قارا، قندیل، افاسین، باسیان و زاب هدف قرار دادند. منابع اطلاعاتی همچنین از مورد هدف قرار گرفتن مواضع پ‌ک‌ک در این منطقه توسط نیرو‌های هوایی و توپخانۀ زمینی ترکیه برای پشتیبانی از عملیات نیروی زمینی این کشور خبر می‌دهند.

همچنین رسانه‌های کرد شب گذشته عملیات فرود ارتش ترکیه را در متینا تأیید کردند.