۰ نفر

سناتور مورفی: ابتدا آمریکا باید به برجام بازگردد

۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۲۳:۳۱
کد خبر: 521282
سناتور مورفی: ابتدا آمریکا باید به برجام بازگردد

یک سناتور دموکرات آمریکایی با اشاره به خروج یک‌جانبه واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد ابتدا آمریکا باید به برجام بازگردد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، «کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت کنتیکت آمریکا، روز شنبه در پیامی اعلام کرد ابتدا آمریکا باید به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد.

مورفی در پیامی توییتری نوشت: «آمریکا ابتدا از برجام خارج شد و به اعتقاد من از نظر اخلاقی نیز ما باید ابتدا به این توافق بازگردیم.»

او در ادامه افزود: «همچنین این رفتاری استراتژیک نیز هست. زیرا اگر ایران به بازگشت ما پاسخ ندهد ‌می‌توانیم با ۵+۱ رایزنی بهتری برای تحریم‌های آینده داشته باشیم.»

نشست کمیسیون مشترک برجام ظهر شنبه در وین اتریش برگزار شد. در این نشست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، نمایندگان ایران، فرانسه، آلمان، انگلیس، چین و روسیه حضور داشتند.

پس از این نشست مورا در پیامی به بررسی نشست کمیسیون مشترک برجام در وین پرداخت و نوشت: «پیشرفت در مذاکرات برجامی به آسانی به‌دست نیامده است. اکنون به کارهای جزئی بیشتری نیاز است. اما کلید موفقیت ما این است که همه طرف‌ها خواستار بازگشت آمریکا به برجام و پای‌بندی این کشور به توافق هسته‌ای هستند.»