۰ نفر

وزارت خارجه روسیه خبر داد؛

احضار دیپلمات ارشد اوکراین از سوی مسکو

۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۵۹
کد خبر: 521203
احضار دیپلمات ارشد اوکراین از سوی مسکو

وزارت خارجه روسیه امروز اعلام کرد که دیپلمات ارشد اوکراین در مسکو را احضار کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛  اسپوتنیک نوشت، وزارت خارجه روسیه امروز شنبه از احضار دیپلمات ارشد اوکراین در مسکو خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: به دنبال بازداشت کنسول اوکراین، «واسیلی پوکوتیلو» (Vasily Pokotilo) کاردار کی‌یف به وزارت خارجه در مسکو احضار گردید و به فرد خاطی توصیه شد از ۱۹ آوریل تا ۷۲ ساعت زمان دارد خاک روسیه را تَرک کند.

بیانیه وزارت خارجه روسیه در این باره می‌افزاید: طرف روس به غیرقابل قبول بودن این نوع فعالیت‌ها که با وضعیت همکاری‌های کنسولی متنافض و به ضرر منافع امنیتی فدراسیون روسیه است، اشاره نموده است. اقامت وی در خاک روسیه مورد تمایل نیست و از ۱۹ آوریل توصیه می‌شود مرزهای کشور را ظرف ۷۲ ساعت تَرک کند.

آژانس امنیت فدرال روسیه ساعاتی پیش از بازداشت «الکساندر سوسونیوک» (Alexander Sosonyuk) سرکنسول اوکراین در شهر سن پترزبورگ به اتهام جاسوسی خبر داد.

گفته می شود که وی حین دیدار با یک شهروند روس و در حال تلاش برای کسب اطلاعات محرمانه از جمله دیتای مربوط به نهادهای وابسته به قوه مجریه روسیه بازداشت شده است.

آژانس امنیتی روسیه می گوید که به اتهامات این دیپلمات اوکراینی در چارچوب قوانین بین المللی رسیدگی خواهد شد.

طبق کنوانسیون وین، دیپلمات ها از مصونیت برخوردارند حال آنکه در صورت نقض قوانین محلی یا انجام اقدامات خصمانه، از کشور میزبان اخراج خواهند شد.

بازداشت این دیپلمات اوکراینی درحالی است که رابطه مسکو-کی یف به شدت درگیر تنش است.

روسیه می گوید دولت کی یف با تحریک جدایی طلبان شرق اوکراین، مناطق مرزی را ناامن کرده تا آنجا که مسکو مجبور شده در اقدامی دفاعی، حضور نظامی در مرزها را افزایش دهد.