۰ نفر

دیپلمات روس خبر داد؛

برگزاری نشست امروز برجام در وین، تا ساعاتی دیگر

۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳
کد خبر: 521128
برگزاری نشست امروز برجام در وین، تا ساعاتی دیگر

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (شنبه) در وین علاوه بر نشست‌های کارشناسی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرد کمیسیون مشترک برجام امروز (شنبه) در وین علاوه بر نشست‌های کارشناسی تشکیل جلسه می‌دهد. 

وی در توییتی نوشت: پیشرفت در گفت‌وگوها برای احیای برجام کُند اما مداوم است. امروز علاوه بر فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده قبلی در سطح کارشناسی، مشارکت‌کنندگان تصمیم گرفتند به صورت رسمی نشست کمیسیون مشترک برجام را برگزار کنند. (این نشست) تا چند ساعت دیگر آغاز خواهد شد. 

NScKVs6xbBAk

نماینده روسیه شامگاه جمعه اعلام کرده بود که کار درباره احیای توافق هسته‌ای امروز (شنبه) نیز در وین و تحت نظارت کمیسیون مشترک برجام ادامه خواهد یافت.

روز گذشته اولیانوف و رئیس تیم مذاکره‌‌کننده چین با حضور در محل اقامت «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه و رئیس هیات مذاکره‌‌کننده جمهوری اسلامی ایران، در نشستی سه‌جانبه به بحث و رایزنی پرداختند. دیروز همچنین هیات‌های سه کشور اروپایی عضو برجام با عراقچی دیدار و گفت‌وگو کردند. عراقچی و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز دیدار و رایزنی کردند.

همزمان با دیدارهای دو و چندجانبه در سطح روسای هیأت‌ها، نشست‌های فنی در سطح کارشناسی در دو حوزه تحریم‌ها و مسائل هسته‌‌ای نیز ادامه دارد.

در پی برگزاری نشست روز پنجشنبه کمیسیون مشترک برجام، مقرر شد که گفت‌وگوهای فنی در نشست‌های کارشناسی در دو حوزه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای ادامه یابد و نتایج آن‌ها به کمیسیون مشترک اعلام ‌شود.

عراقچی سه شنبه ۲۴ فروردین ماه در رأس هیأتی از سازمان انرژی اتمی، بانک مرکزی و وزرات نفت وارد وین شد. قرار بود نشست کمیسیون مشترک برجام روز چهارشنبه ۲۵ فروردین در وین برگزار شود که به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت اتحادیه اروپا این نشست روز پنجشنبه در وین برگزار و حدود دو ساعت به طول انجامید. عراقچی قبل از این نشست در اظهاراتی تاکید کرد که هیأت ایرانی به دنبال مذاکرات فرسایشی نیست.