۰ نفر

وزارت خارجه آمریکا:

گفت‌وگوهای وین احتمالا هفته آینده از سرگرفته شود

۲۰ فروردین ۱۴۰۰، ۰:۱۰
کد خبر: 518983
گفت‌وگوهای وین احتمالا هفته آینده از سرگرفته شود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد گفت‌وگو‌های وین بین طرف‌های برجام که طی روز‌های آینده ازسرگرفته می‌شود یک گام به جلو است.

به گزارش الجزیره، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که گفت‌وگو‌های وین بین طرف‌های برجام نهایتا تا هفته آینده دوباره شروع خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ند پرایس در ارتباط با مذاکراتی که دور اول آن روز سه شنبه گذشته بین طرف‌های برجام برگزار شد، گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم گفت‌وگو‌ها با ایران در وین طی چند روز یا هفته آینده ازسرگرفته شود.»

او با اشاره به این‌که نباید در مورد انتظارات مربوط به گفت‌وگو‌های وین مبالغه کرد افزود: «فرستاده ویژه امور ایران احتمالا پس از توقف گفت‌وگو‌های وین تا پایان هفته بازخواهد گشت.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد که این مذاکرات به‌دلیل عدم وجود اعتماد بین ایران و آمریکا و دیگر کشور‌ها دشوار خواهد بود.

پرایس مدعی شد: «نقض حقوق بشر ازسوی ایران و حمایت آن از شبه‌نظامیان در منطقه دو چالش بزرگ برای ما و شرکای منطقه‌ای ما است.»

او در همین حین تاکید کرد که مذاکرات وین یک گام به جلو است و احتمالا هفته آینده از سرگرفته شود.

پیش از این نیز «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرد در نشست کمیسیون مشترک برجام درباره مسیر پیش‌رو تصمیم‌گیری خواهد شد. 

دفتر «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بیانیه‌ای اعلام کرد دومین نشست کمیسیون مشترک برجام فردا جمعه ۹ آوریل (۲۰ فروردین) ساعت ۱۰ به وقت وین برگزار خواهد شد.