۰ نفر

طبق اعلام اتحادیه اروپا؛

نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام فردا برگزار می‌شود

۱۹ فروردین ۱۴۰۰، ۲۱:۳۲
کد خبر: 518967
نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام فردا برگزار می‌شود

اتحادیه اروپا روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست آتی کمیسیون مشترک برجام فردا (جمعه) به صورت حضوری در وین ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است که این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت‌های امور خارجه‌ ایران و گروه چهار به علاوه یک، ساعت ۱۰ به وقت اروپای مرکزی منعقد خواهد شد.

ریاست نشست بر عهده انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا شرکت کنندگان قرار است وضعیت مذاکرات و رایزنی‌ها در سطوح مختلف از جمله در سطح کارشناسی را طی روزهای گذشته، با نگاه به بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق از سوی تمام طرف‌ها بررسی کنند.

هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام که در روز جمعه ۱۳ فروردین به ‌صورت مجازی آغاز شده بود، روزسه‌شنبه، ۱۷ فروردین به صورت حضوری در وین از سر گرفته شد.

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، ریاست هیات کشورمان را در این نشست بر عهده داشت و نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی، او را در این نشست همراهی کردند.

آمریکا به طور رسمی در این نشست شرکت نداشت چرا که این کشور به طور رسمی از برجام خارج شده است و ایران هم تاکید کرده است تا قبل از رفع تحریمهای آمریکا و اجرای تعهدات این کشور ایران در نشستی با حضورآمریکا حاضر نخواهد شد.

بر اساس توافق مذاکره کنندگان، قرار شد دو گروه کارشناسی در خصوص جنبه‌های فنی و جزییات مسائل مربوط به لغو تحریم ها مذاکره کرده و نتیجه را به کمیسیون گزارش کنند.