۰ نفر

مقام اروپایی؛

برای احیای برجام با روند پیچیده‌ای روبه‌رو هستیم

۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۲۱:۳۰
کد خبر: 518431
برای احیای برجام با روند پیچیده‌ای روبه‌رو هستیم

سخنگوی کمیسیون اروپا با تأکید بر پیچیده بودن مذاکرات، از لزوم انجام تلاش‌هایی برای رفع تحریم‌ها سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری اینترنشنال بیزینس تایمز، سخنگوی کمیسیون اروپا در سخنانی با اشاره به مذاکرات برای احیای برجام، آن را «روندی پیچیده» توصیف کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ «نبیله مسرالی» سخنگوی کمیسیون اروپا در کنفرانسی مطبوعاتی در بروکسل خطاب به خبرنگاران گفت: ما در آغاز روندی پیچیده هستیم و هنوز زود است که در خصوص نتیجه این روند پیش بینی کنیم.

او در ادامه گفت: ما آنچه ضروری است را برای پیشبرد این مسأله انجام می‌دهیم.

نبیله مسرالی گفت: تلاش‌هایی مشترک باید صورت گیرد تا ببینیم چه تحریم‌هایی می‌تواند برداشته شود و چطور می‌توان مسأله هسته‌ای را حل و فصل کرد.

مسرالی گفت: هدف اتحادیه اروپا این است که برجام را به مسیر اصلی بازگرداند تا از اجرای کامل برجام از سوی همه طرفین مطمئن شویم.

گفتنی است ساعاتی پیش نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیات‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا در وین برگزار شد.

مقام‌های ایرانی هرگونه رایزنی مستقیم و غیرمستقیم با نمایندگان آمریکا در وین را رد کرده و می‌گویند «پس از تایید لغو تحریم‌ها، ایران آماده است تا بلافاصله به تعهدات خود بازگردد.»

پس از این نشست «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، در پیامی آن را سازنده خواند و نوشت: «جلسه کمیسیون مشترک سازنده بود. دو گروه متخصص در زمینه هسته‌ای برای رفع تحریم‌ها و اجرای توافق هسته‌ای اتحاد داشتند.»

همچنین دور دوم نشست کمیسیون مشترک برجام روز جمعه در وین اتریش آغاز خواهد شد؛ بنابراین این نشست برای دومین بار در تاریخ ۹ آوریل (۱۹ فروردین ۱۴۰۰) در وین از سرگرفته می‌شود.