۰ نفر

میخائیل اولیانوف؛

وضعیتی نادر برای احیای برجام بوجود آمده است

۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۵۰
کد خبر: 517498
وضعیتی نادر  برای احیای برجام بوجود آمده است

میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین تصریح کرد که اختلافات پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران (برجام) فقط با همکاری و اقدامات مشترک حل و فصل می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اولیانوف نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی روز شنبه در توئیتی نوشت: وضعیت نادر و بی سابقه ای پیرامون برجام بوجود آمده و همه شرکت کنندگان برجام و نیز آمریکا برای احیای معامله هسته ای تلاش می کنند.

وی افزود: چنین بنظر می رسد که اهداف استراتژیک با یکدیگر مطابقت می کند و جای خوش بینی وجود دارد.

اولیانوف با بیان اینکه بنظر می رسد اقدامات برای احیای برجام موفق باشد، ادامه داد: اما در این مسیر اختلافات زیادی وجود دارد و فقط با تلاش های مشترک و همکاری می توان آن را برطرف کرد.

نشست کمیسیون مشترک برجام روز جمعه به ریاست «انریک مورا» معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه به نمایندگی از جوسپ بورل هماهنگ کننده برجام برگزار شد و سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ریاست هیات ایرانی را بر عهده داشت.

 در این نشست شرکت کنندگان پیرامون دورنمای احتمال بازگشت ایالات متحده آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق توسط تمام طرف‌ها رایزنی کردند.

میخاییل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین به تازگی در گفت وگویی تلویزیونی اعلام کرد: وضع احیای برجام در یک و نیم تا دو ماه آینده روشن می شود.