۰ نفر

اتمام نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام؛

اولیانوف: در مسیر درست اما دشواری قرار داریم

۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۳۳
کد خبر: 517182
اولیانوف: در مسیر درست اما دشواری قرار داریم

نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام که با طرح مباحث جدی همراه بود؛ پایان یافت و انتظار می‌رود که ادامه آن به طور حضوری در وین برگزار شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در نهادهای بین المللی مستقر در وین، در پیامی توئیتری از پایان نشست امروز کمیسیون مشترک برجام خبر داد که به طور مجازی برگزار شد.

وی در این باره نوشت: مباحث کاملا منظم بود و ادامه خواهد داشت. احساس کلی آن است که در مسیر درستی قرار داریم حال آنکه راه پیش رو آسان نخواهد بود و طی کردن آن مستلزم تلاش فشرده است. به نظر می آید که طرفین برجام خود را برای این مسیر آماده کرده اند.

برخی گزارش ها حاکی از آن است که در این نشست مباحث صریح و جدی مطرح شده و ادامه نشست هفته آینده به طور حضوری در وین برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر وال استریت ژونال در خبری به نشست امروز کمیسیون مشترک برجام که به طور مجازی برگزار شد؛ پرداخت و با طرح این موضوع که ادامه نشست قرار است هفته آینده در وین به طور حضوری برگزار شود؛ ادعایی جدید مطرح کرد.

به ادعای این روزنامه آمریکایی در نشست حضوری که ظاهراً سه شنبه ۱۷ فروردین برگزار خواهد شد؛ علاوه بر نمایندگان ایران، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان، مقاماتی از آمریکا نیز حضور خواهند داشت.

اما این روزنامه در ادامه ادعای خود به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت که به رغم حضور آمریکایی ها، فعلاً قرار نیست گفتگوی مستقیمی میان مقامات آمریکا و ایران برقرار شود.

پیشتر وزارت خارجه فرانسه گفته بود با توجه به اینکه ایران به مذاکره مستقیم با آمریکا رضایت نمی‌دهد؛ به دنبال چارچوب‌های جایگزین برای حصول راه حل دیپلماتیک هستیم.