۰ نفر

پایان بی‌نتیجه جلسه شورای امنیت درباره کره شمالی

۱۱ فروردین ۱۴۰۰، ۹:۲۶
کد خبر: 516765
پایان بی‌نتیجه جلسه شورای امنیت درباره کره شمالی

جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای گفتگو در مورد آزمایش موشکی اخیر کره شمالی بدون اتخاذ هیچ گونه تصمیمی جهت یک اقدام عملی علیه این کشور پایان یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، گرچه آمریکا اعلام کرد که شورای امنیت اقدامات جدیدی را در نظر دارد، اما در پایان جلسه هیچ بیانیه‌ای از جانب شورای امنیت یا کشور‌های اروپایی پس از یک جلسه نیم ساعته در پشت در‌های بسته منتشر نشد.
درحالیکه سال گذشته ۵ کشور اروپایی آزمایش موشکی کره شمالی را تحت عنوان یک اقدام تحریک آمیز محکوم کرده بودند.
یک دیپلمات آگاه گفت: که اکثریت اعضا در جریان جلسه روز سه شنبه ابراز نگرانی کردند و بار دیگر خواستار خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی شدند، با اینحال هیچ بیانیه‌ای در پایان جلسه انتشار پیدا نکرد.
کره شمالی پیشتر تشکیل جلسه شورای امنیت به درخواست کشور‌های انگلیس، استونی، فرانسه، ایسلند و نروژ را محکوم کرده بود.
خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه‌ای به نقل از ژو چول سو مقام ارشد وزارت خارجه این کشور شورای امنیت را به اتخاذ استاندارد دوگانه متهم و اعلام کرد که کشور‌های سراسر جهان همه نوع پرتابه‌ای را شلیک می‌کنند.
پیونگ یانگ هفته گذشته دو پرتابه را شلیک کرد که به تعبیر ایالات متحده و دیگر کشور‌ها موشک‌های بالستیک کوتاه بردی به حساب می‌آیند که طبق قطعنامه‌های شورای امنیت ممنوع هستند.
آمریکا که در دوران دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین این کشور رویکرد بی پروایی را در قبال کره شمالی داشت، بیانیه‌های محتاطانه تری در مورد پیونگ یانگ منتشر می‌کند که با هشدار‌های جو بایدن رییس جمهوری آمریکا همراه است، اما انتخاب دیپلماسی را به این کشور آسیای شرقی پیشنهاد می‌نماید.
لیندا توماس گرینفیلد سفیر نماینده آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که واشنگتن یک جلسه را در زمینه تحریم‌ها تشکیل داده و به دنبال اقدامات بیشتری است که اینجا در نیویورک اتخاذ نماید.
در مقابل کره شمالی خواستار رفع تحریم‌های اخیر سازمان ملل شده است. روسیه و چین نیز نسبت به تحریم‌ها علیه این کشور هشدار دادند.