۰ نفر

غریب آبادی؛

موضع‌گیری‌های مدیرکل آژانس درخصوص برجام سازنده نیست

۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۵۴
کد خبر: 515537
موضع‌گیری‌های مدیرکل آژانس درخصوص برجام سازنده نیست

سفیر و نماینده دائم ایران در وین به اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که آینده برجام را به شفاف‌سازی درباره ادعای «اورانیوم اعلام‌نشده» در ایران گره زد، واکنش نشان داد و تصریح کرد: تداوم اتخاذ موضعگیری های سیاسی تا فنی، غیر سازنده و مخرب است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کاظم غریب آبادی در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد:‌ مصاحبه های پیاپی این چنینی، فقط اعتبار آژانس نزد ایران و ایرانیان را بیشتر مخدوش کرده و راه را برای موفقیت هرگونه ابتکارات بعدی مدیرکل، بر مبنای تعامل و حسن نیت متقابل، می بندد.

وی خاطر نشان کرد: برجام، با مشکلات و پیچیدگی های عدیده ای مواجه است و نیازی نیست که با چنین مواضع عجیبی آن را پیچیده تر کنیم. موضوعات با هم مرتبط هستند و ایران نیز گام ها و تعاملات خود را با آژانس و مدیرکل، با در نظر گرفتن موضوعات دیگر تنظیم خواهد کرد.

سفیر کشورمان بیان داشت: ایران، همچنان تحت تعهدات پادمانی خود شفاف و همکاری گرایانه عمل می‌کند. از ادعاهای مربوط به بیش از دو دهه قبل به عنوان پوششی برای توجیه قصور عمدی خود در نپرداختن به معضلات مهم اشاعه‌ای مانند وضعیت هسته‌ای رژیم اسرائیل، استفاده نکنید!"

رافائل گروسی مدیرکل آژانس در بخش هایی از مصاحبه خود با نشریه نیوزویک گفته بود: مباحث تفصیلی و فنی برای مشخص کردن مکان اورانیوم اظهارنشده در ایران لازم است و این موضوع، کاملا با آینده توافق هسته‌ای مرتبط است. هر چیزی به هم مرتبط است.