۰ نفر

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه؛

عراق فهرست زندانیان ایرانی را برای مبادله با کشورمان مشخص کرد

۳۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴
کد خبر: 514902
عراق فهرست زندانیان ایرانی را برای مبادله با کشورمان مشخص کرد

باقری کنی گفت: رییس جمهور عراق فهرست ۵۷ زندانی را برای مبادله با زندانیان کشورش در ایران آماده کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ علی باقری کنی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه  در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت زندانیان ایران در عراق و تبادل آنها اظهار کرد: از گذشته توافق نامه‌ای با طرف عراقی برای تبادل محکومان ایرانی که در عراق هستند و محکومان عراقی که در ایران هستند، وجود داشته است.

وی با اشاره به سفر رییس دستگاه قضا به عراق اظهار کرد: در سفر رییس دستگاه قضا به عراق و با طرف عراقی درباره تبادل زندانیان دو کشور صحبت‌هایی مطرح شد و به نتایجی رسیدیم.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که نتیجه جلساتی که در کشور عراق درباره تبادل زندانیان برگزار شد چه بود، بیان کرد : در سفر رییس دستگاه قضا به بغداد جلسه ای در این رابطه برگزار شد و رییس جمهور عراق اعلام کرد که در مرحله اول آمادگی دارد تا ۵۷ زندانی که نامشان در فهرست تبادلات وجود دارند به ایران بازگردند مبادله شوند.

باقری کنی تصریح کرد: در همین حوزه سفارت ایران در بغداد و دوستان ما در وزارت امور خارجه به صورت جدی در این حوزه عمل می‌کنند تا این تعداد زندانیان زودتر  به ایران بازگردند و باقی محکومیت خود را در ایران بگذرانند.