۰ نفر

منابع خبری گزارش داده‌اند؛

افتتاح صندوق ۱۰میلیارد دلاری امارات در تل‌آویو

۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۲۶
کد خبر: 513014
افتتاح صندوق ۱۰میلیارد دلاری امارات در تل‌آویو

امارات قصد دارد صندوق 10 میلیارد دلاری در اراضی اشغالی فلسطین افتتاح کند و هدف از این اقدام، سرمایه‌گذاری در بخشهای راهبردی رژیم صهیونیستی عنوان شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، منابع خبری از سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری امارات عربی متحده در اراضی اشغالی فلسطین خبر دادند.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) خبر داد که در تماس تلفنی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی این مسئله مطرح شده است.

به گزارش وام، پس از این تماس اعلام شد که ابوظبی صندوقی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار در اراضی اشغالی راه‌اندازی خواهد کرد که هدف آن، «سرمایه‌گذاری در بخشهای راهبردی» رژیم صهیونیستی خواهد بود.

بنا بر این گزارش، امارات با افتتاح این صندوق، در بخشهایی مانند انرژی، صنعت، آب، هوا، بهداشت و تکنولوژی کشاورزی متعلق به رژیم صهیونیستی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

این صندوق همچنین بر طرحهای توسعه و افزایش همکاری اقتصادی بین تل‌آویو و ابوظبی متمرکز خواهد بود و تأمین مالی آن نیز از سوی دولت و برخی از نهادهای بخش خصوصی خواهد بود.

افتتاح این صندوق پس از توافق عادی‌سازی روابط تل‌آویو-ابوظبی صورت گرفت و اعلام شد که هدف از این اقدام، تقویت روابط اقتصادی بین طرفین است.