۰ نفر

سخنگوی وزارت امور خارجه چین؛

آمریکا به دخالت‌های نظامی خود در تایوان پایان دهد

۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۲۲:۱۹
کد خبر: 512494
آمریکا به دخالت‌های نظامی خود در تایوان پایان دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز اعلام کرد: آمریکا به دخالت‌های نظامی خود در تایوان پایان دهد.

به گزارش اسپوتنیک، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز سه شنبه از واشنگتن خواست تا حمایت از نیروهای استقلال طلب تایوان و فروش اسلحه به  این جزیره را متوقف کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این خصوص گفت: ما از آمریکا می‌خواهیم تا روابط دیپلماتیک خود با تایوان را قطع و فروش اسلحه به تایوان را متوقف کند تا روابط چین و آمریکا و همچنین صلح و ثبات در تنگه تایوان تضعیف نشود.

وی در این ارتباط اضافه کرد: موضع پکن در خصوص مسئله تایوان ثابت و روشن است و پکن مصمم است از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود دفاع ‌کند.

وانگ ئی وزیر امور خارجه چین پیشتر در ارتباط با مداخلات آمریکا در امور داخلی این کشور هشدار داده بود که واشنگتن نباید در موضوع تایوان با آتش بازی کند.

تایوان بخشی از تمامیت ارضی چین است؛ اما ادعای استقلال طلبی دارد. حال آنکه به نظر می آید که جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا نیز رویه ترامپ را در قبال تایپه دنبال کند.

چین به تایوان به عنوان بخشی از تمامیت ارضی خود و به عنوان یک استان متمرد نگاه می‌کند حال آنکه طی ۴ سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، جریان‌های جدایی طلب تایوان نیز به شدت تقویت شد.