۰ نفر

برای گفت‌وگو پیرامون مسائل کلیدی خاورمیانه؛

وزیر خارجه ایرلند با روحانی دیدار می‌کند

۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۰۱
کد خبر: 511315
وزیر خارجه ایرلند با روحانی دیدار می‌کند

وزیر امور خارجه ایرلند روز یکشنبه برای دیدار و گفتگو با مقامات ایران پیرامون مسائل کلیدی خاورمیانه از جمله برجام به تهران سفر می کند.

به گزارش آیریش تایمز، «سیمون کاوونی» وزیر امور خارجه ایرلند قرار است روز یکشنبه در سفر به تهران با «حسن روحانی»، رییس‌جمهور ایران دیدار کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در این سفر که چند روز پس از اعلام بازگشایی سفارت ایرلند در تهران (تا سال ۲۰۲۳) انجام می‌شود، کاوونی در دیدار با روحانی و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره مسائل خاورمیانه گفت‌وگو خواهد کرد؛ هرچند که مقام‌ها می‌گویند تمرکز اصلی این سفر، برجام خواهد بود.

کاوونی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایرلند جز حامیان برجام است. ایرلند مشتاق است در نقش خود به عنوان تسهیل‌کننده (اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در تأیید برجام) گفت‌وگوهای نزدیک با همه بازیگران را حفظ کرده و همه طرف‌ها را به رعایت کامل توافق ترغیب کند».

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «این سفر فرصت مغتنمی برای گفت‌وگو درباره برجام و سایر مسائل کلیدی خاورمیانه که بسیاری از آنها در دستور کار شورای امنیت قرار دارد، خواهد بود».

این در حالی است که پیش از این، جمهوری اسلامی ایران دعوت اتحادیه اروپا برای شرکت در نشستی با حضور آمریکا جهت گفت‌وگو پیرامون برجام را رد کرده است.

گفتنی است که ایرلند در اول ژانویه ۲۰۲۱ (۱۲ دی) به عنوان عضو منتخب در شورای امنیت برای مدت دو سال برگزیده شد. همچنین وزارت امور خارجه این کشور روز سه شنبه اعلام کرد که حضور دیپلماتیک ایرلند در ایران از سر گرفته می‌شود و سفارت ایرلند در تهران نیز که در سال ۲۰۱۲ به دلیل کمبود بودجه تعطیل شده بود، در سال ۲۰۲۳ بازگشایی خواهد شد.