۰ نفر

انگلیس؛

عقب نشینی اروپا در شورای حکام فرصتی برای احیای برجام است

۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۲۱:۵۵
کد خبر: 511092
عقب نشینی اروپا در شورای حکام  فرصتی برای احیای برجام است

وزارت خارجه انگلیس ارائه نشدن قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام را فرصتی برای احیای توافق هسته‌ای ایران ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه الحدث، وزارت خارجه انگلیس عقب نشینی اروپا از ارائه قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را فرصتی برای احیای برجام توصیف کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ بنا به گزارش شبکه العربیه، وزارت خارجه انگلیس روز پنج شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد تروئیکای اروپایی ارائه قطعنامه ضد ایرانی را به تاخیر انداخت تا فرصتی برای به بار نشستن تلاش‌های انجام شده برای بازگشت ایران به مذاکرات فراهم شود.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس آمده است: لندن و شرکای آن حق ارائه مجدد این قطعنامه را در شورای حکام برای خود محفوظ می‌دانند.

یک دیپلمات اروپایی حاضر در مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین نیز پس گرفتن قطعنامه اروپا را تلاش دیپلماتیک در حمایت از حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران ارزیابی کرد.

پیش از ظهر امروز شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد کشور‌های اروپایی پیش نویس قطعنامه محکومیت ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی را به خاطر مسأله پروتکل الحاقی پس گرفتند. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از شماری از دیپلمات‌های اروپایی گزارش داد انگلیس، فرانسه و آلمان طرحی که با حمایت آمریکا برای انتقاد از ایران بخاطر کاهش همکاری خود با آژانس تهیه کرده بودند را کنار گذاشتند.

کشور‌های اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه که برغم ادعا‌های بی اساس خود همواره در برابر نقض آشکار توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ از سوی آمریکا موضع سکوت در پیش گرفته‌اند، در هفته‌های اخیر و در واکنش به اعلام لغو اجرای پروتکل الحاقی از سوی ایران، داعیه نقض برجام را سر داده و در تلاش بودند تا قطعنامه‌ای ضد ایرانی را در شورای حکام به تصویب برسانند؛ قطعنامه‌ای که به باور میخائیل اولیانوف، دیپلمات ارشد روس تلاشی احمقانه برای به مخاطره انداختن چشم انداز احیای برجام ارزیابی شده بود.