۰ نفر

سخنگوی ائتلاف آمریکایی: «عین الاسد» با 10 راکت هدف قرار گرفت

۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۰۳
کد خبر: 510752
سخنگوی ائتلاف آمریکایی: «عین الاسد» با 10 راکت هدف قرار گرفت

سخنگوی ائتلاف آمریکایی در واکنش به اخبار منتشر شده درباره حمله راکتی به بخش آمریکایی پایگاه «عین الاسد» در غرب عراق ضمن تأیید این خبر، اعلام کرد که این پایگاه با 10 راکت هدف قرار گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «وین ماروتو» سخنگوی ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش، امروز (چهارشنبه)، جزئیاتی درباره حمله راکتی به بخش آمریکایی پایگاه «عین الاسد»‌ در استان الانبار واقع در غرب عراق ارائه کرد.

وین ماروتو در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص خبر داد که با ۱۰ راکت کاتیوشا پایگاه هوایی عین الاسد در ساعت ۰۷:۲۰ به وقت عراق هدف قرار گرفته است.

وی در ادامه نوشت که نیروهای عراقی تحقیقات در خصوص این حمله را بر عهده دارند و پس از کسب اطلاعات بیشتر، جزئیات اطلاع رسانی خواهد شد.

در عین حال، به گزارش پایگاه خبری شبکه «السومریه»‌، مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق نیز در بیانیه‌ای در ارتباط با این حمله اعلام کرد که صبح امروز، ۱۰ راکت گراد با پایگاه هوایی عین الاسد برخورد کرده که خسارت آنچنانی در پی نداشته است.

در ادامه این بیانیه آمده است که نیروهای امنیتی سکوی شلیک راکت را کشف کرده‌اند و اطلاعات بیشتر به مراتب اعلام خواهد شد.

با این حال،  خبرگزاری فرانسه در ارتباط با حمله امروز به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که یک پیمانکار در حمله راکتی به عین الاسد کشته شده است.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید این فرد در پی سکته قلبی کشته شده است.

شبکه «المیادین» نیز به نقل از خبرنگار خود در بغداد گزارش داد که این پیمانکار آمریکایی بوده است.

این اعلام پس از آن است که منابع عراقی، حدود دو ساعت پیش، گزارش دادند که بخش مربوط به نیروهای آمریکایی در پایگاه عین الاسد هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

پایگاه‌های عین الاسد در غرب استان الانبار (غرب عراق) و پایگاه «حریر» در شمال اربیل دو پایگاه اصلی آمریکا در عراق هستند که گنجایش هفت هزار نظامی را دارند.

مطابق با مصوبه دی ماه سال گذشته پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور، حضور نیروهای آمریکایی از جمله در عین الاسد غیرقانونی محسوب می‌شود.