۰ نفر

وزیر خارجه آمریکا:

عربستان "مشتاق" پایان جنگ در یمن است!

۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۰۸
کد خبر: 510278
 عربستان "مشتاق" پایان جنگ در یمن است!

بلینکن در اظهاراتی جانبدارانه مدعی شد همان گونه که عربستان دنبال پایان جنگ در یمن است، انصارالله هم اقدام مشابه کند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: عربستان و دولت (مستعفی) یمن "متعهد و مشتاق" هستند که راهی برای پایان دادن به جنگ در یمن پیدا کنند لذا انصار الله هم باید اقدام مشابه کند!

بلینکن در یک سخنرانی پس از دیدار با تیم لندرکینگ، فرستاده آمریکا در یمن، در کنفرانس سازمان ملل گفت: "وی(لیندرکینگ) اظهار داشت که سعودی ها و دولت (مستعفی) یمن متعهد و مشتاق به یافتن راه حلی برای درگیری هستند. ما از حوثی ها می خواهیم که از این تعهد پیروی کنند. اولین قدم ضروری جلوگیری از حملات به مارب است."

بلینکن در ادامه از انصارالله خواست عملیات نظامی در شهر مارب و حملات به عربستان را متوقف کرده و مذاکرات صلح را دوباره از سر بگیرند.

وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی خود در کنفرانس اهدا کنندگان در یمن گفت: "ما از حوثی ها می خواهیم که حملات مرزی را متوقف کرده و مذاکرات صلح را از سر بگیرند.ما از حوثی ها می خواهیم حملات به مارب را متوقف کنند."

دبیرکل سازمان ملل نیز در اظهاراتی در همان کنفرانس گفت که یمن با وخامت اوضاع بشردوستانه و کاهش حجم کمک ها ، همراه با ادامه جنگ مواجه است.

 هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز خاطرنشان کرد که "۲۰ میلیون نفر در آستانه گرسنگی قرار دارند." وی گفت: "ما همچنین برای کمک به ۱۶ میلیون نفر به ۴ میلیارد دلار نیاز داریم. راه حل سیاسی مهمترین گزینه برای پایان دادن به بحران یمن است."