۰ نفر

براساس گزارش رسانه‌‌ها؛

۱۱مقام ژاپنی بابت رسوایی پسر نخست‌وزیر برکنار می‌شوند

۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۴۱
کد خبر: 508840
۱۱مقام ژاپنی بابت رسوایی پسر نخست‌وزیر برکنار می‌شوند

بنا بر گزارش رسانه‌ ها در روز چهارشنبه، ۱۱ مقام رده‌بالای ژاپن از وزارت امور داخلی و ارتباطات این کشور ممکن است جایگاه خود را به خاطر رسوایی مربوط به پسر ارشد "یوشیهیده سوگا"، نخست‌وزیر ژاپن، از دست بدهند.

 به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس اعلام شبکه NHK، "ریوتا تاکدا"، وزیر امور داخلی و ارتباطات ژاپن گفت قصد دارد درخواست مربوطه را به اداره کارکنان دولت ارائه دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اوایل این هفته، این رسانه گزارش داد ۱۳ مقام از وزارت ارتباطات، با دریافت وعده‌های غذایی گران‌قیمت از "سیگو سوگا" و دیگر اعضای شرکت فیلم "توهوکوشینشا"، قانون اخلاق خدمات عمومی ملی را نقض کرده‌اند. توهوکوشینشا شرکتی است که خدمات پخش ماهواره‌ای ارائه می‌دهد و وزارت ارتباطات ژاپن برای آن مجوزها را صادر می‌کند. قانون اخلاق خدمات عمومی ملی، دریافت امتیازات از طرف ذی‌نفع ها را ممنوع کرده است.

شرکت سیگو یوگا با دوبله فیلم و پخش ماهواره‌ای سر و کار دارد، حوزه‌ای که تحت کنترل وزارت ارتباطات قرار دارد. طبق گزارش‌های رسانه‌ای، ۳۷ نشست برگزار شده که در آن‌ها مقامات وزارت‌خانه با وعده‌های غذایی گران‌قیمت از طرف شرکت سوگا پذیرایی شده‌اند. مجموع هزینه چنین نشست‌هایی حدود ۵ هزار دلار بوده است.

نخست‌وزیر ژاپن به صورت علنی عذرخواهی و تأیید کرده که وی مسائل کاری را با پسر خود در میان نمی‌گذارد و اطلاعی از نشست‌های وی با مقامات وزارت‌خانه نداشته است.