۰ نفر

جو بایدن؛

کرونا در دولت ترامپ وخیم‌تر از چیزی بود که می‌گفت

۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۰۹
کد خبر: 504573
کرونا در دولت ترامپ وخیم‌تر از چیزی بود که می‌گفت

رییس جمهور آمریکا در مصاحبه اخیر خود گفت، وضع مدیریت بحران کرونا در دولت سابق، وخیم‌تر از چیزی بود که او و اطرافیانش گمان می‌کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا گفت، وضع مدیریت شیوع ویروس کرونا در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» وخیم‌تر از چیزی بود که گمان می‌رفت.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، در مصاحبه‌ای که به تازگی منتشر شده است مجری برنامه به بایدن گفت: «با نرخ کنونی ۱.۳ میلیون دوز [واکسن کرونا] در روز، تقریباً یک سال طول می‌کشد که ایمنی جمعی حاصل شود».

بایدن در تأیید اظهارات مجری برنامه گفت:‌ «یکی از نا امیدی‌های ما هنگام ورود به دفتر [ریاست جمهوری] اوضاع مربوط به مدیریت کووید دولت [سابق] بود که از آنچه فکر می‌کردیم وخامت بیشتری داشت».

رییس جمهور آمریکا افزود: «فکر می‌کردیم آن‌ها تأکید کرده‌اند واکسن بسیار بیشتری در دسترس خواهد بود و اینطور نبود. به همین دلیل است که همه چیز را تسریع کردیم».

بایدن در ادامه گفت: «اگر واکسن کافی داشتیم اوضاع طور دیگری بود اما اینطور نیست، بنابراین تمام تلاش خود را می‌کنیم که واکسن بیشتری تولید کنیم».

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم یکهزار و ۲۶۰ مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به ۴۶۳ هزار و ۴۳۳ نفر افزایش یافت.

از طرف دیگر، «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی نیز اخیراً گفته است که گونه جدید ویروس کرونا که از آن با نام کرونای انگلیس یاد می‌شود تا اواسط بهار به عنوان گونه غالب در آمریکا تبدیل خواهد شد.

بحران کرونا در بسیاری از شهرهای آمریکا به قدری جدی شده است که حتی سردخانه‌ها اکثراً مملو از اجساد شده است به طوریکه اخیراً روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش کرد که بحران کرونا در لس آنجلس به حدی وخیم شده که صنعت کفن و دفن در آن فروپاشیده و سردخانه‌ها و مراکز تدفین مملو از اجساد است و خانواده‌ها به جای عزاداری برای عزیزانشان باید راهی برای به خاک سپردن آن‌ها پیدا کنند.