۰ نفر

طی سخنرانی در وزارت خارجه آمریکا؛

بایدن: جنگ یمن باید پایان یابد

۱۷ بهمن ۱۳۹۹، ۰:۴۰
کد خبر: 503558
بایدن: جنگ یمن باید پایان یابد

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که دولتش قصد دارد در راستای پایان دادن به جنگ یمن، حمایت از عملیات‌های تهاجمی ائتلاف سعودی در جنگ یمن را متوقف کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه طی سخنرانی خود در وزارت خارجه این کشور از توقف حمایت‌های کشورش از عملیات‌های تهاجمی ائتلاف سعودی در جنگ یمن خبر داد.

رئیس‌جمهور جدید آمریکا با اذعان به فاجعه انسانی که طی سال‌های اخیر در سایه حمایت‌های کشورش از ائتلاف سعودی در جنگ یمن رقم خورده است، مدعی شد که دولتش تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان بخشیدن به جنگ یمن را آغاز می‌کند.

وی در این خصوص گفت: این جنگ باید پایان یباد. در همین راستا ما به حمایت‌های خود از عملیات‌های تهاجمی در جنگ یمن، از جمله فروش سلاح‌های مرتبط با عملیات‌های تهاجمی، پایان می‌دهیم.

بایدن افزود: در عین حال ما به حمایت از عربستان سعودی برای دفاع از خاک خود و مردم خود در برابر حملات موشکی ادامه می‌دهیم.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد: آنتونی بلینکن امروز تیموتی لیندرکینگ که یک دیپلمات حرفه‌ای است را به عنوان نماینده ایالات متحده در امور یمن معرفی کرد.

وی ادامه داد: تیموتی لیندرکینگ تلاش خواهد کرد تا با همکاری سازمان ملل متحد به جنگ یمن پایان دهد. این جنگ باید پایان یابد.

بایدن در خصوص تغییر سیاست‌های کشورش در قبال پناهجویان نیز اظهار داشت: من امروز یک دستور اجرایی صادر می‌کنم که به موجب آن تلاش‌های جدی برای احیای برنامه پذیرش پناهجویان به‌منظور پاسخگویی به نیاز بی‌سابقه جهانی در این زمینه آغاز خواهد شد.