۰ نفر

در دیدار با وزیر امور خارجه عراق مطرح شد؛

بهترین واکنش به ترور شهید سلیمانی از نظر ظریف

۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۳۹
کد خبر: 503257
بهترین واکنش به ترور شهید سلیمانی از نظر ظریف

در دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق که در راس هیئتی به کشورمان سفر کرده است آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ظریف در این دیدار با قدردانی از پیگیری روند قضایی ترور سرداران شهید سپهبد سلیمانی و ابو مهدی المهندس از سوی ودولت عراق، ابراز امیدواری کرد عاملان و آمران این اقدام جنایتکارانه از طریق پیگیریهای قضایی به سزای اعمال جنایتکارانه و خسارت بار خود برسند. وی گفت: پایان دادن به حضور نیروهای آمریکا در منطقه بهترین واکنش به این اقدام تروریستی خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، ابراز امیدواری کرد توافقات سفر ریاست محترم جمهور کشورمان به عراق در حوزه های مختلف دو جانبه در خصوص شهرک های صنعتی، بازارچه های مرزی، رفت و آمد تجار و زوار، حمل و نقل کالا و مطالبات و موضوعات بانکی در سریعترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

فواد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار رفت و آمدهای هیئت‌های دو کشور را نشانگر اهتمام دو طرف به روابط فیمابین دانست و با مرور بر موضوعات روابط دو کشور در حوزه های مختلف دیدگاه طرف عراقی در این موراد را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه عراق در این دیدار توجه ویژه مصطفی الکاضمی، نخست وزیر عراق نسبت به پیگیری و سازماندهی روابط دو کشور را مورد تاکید قرار داد.