۰ نفر

در ملاقات با رئیس پارلمان جمهوری آذربایجان؛

موسوی: به توسعه روابط دوستانه با جمهوری آذربایجان ادامه می‌دهیم

۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۴۱
کد خبر: 502986
موسوی: به توسعه روابط دوستانه با جمهوری آذربایجان ادامه می‌دهیم

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو از تداوم همکاری‌های فیمابین بین دو کشور دوست و همسایه ایران و جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «سید عباس موسوی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت، تهران علاقه زیادی به توسعه روابط  دوستانه و برادرانه  با جمهوری آذربایجان دارد.

به گزارش خبرگزاری «ترند» «سید عباس موسوی»، سفیر ایران هنگام ملاقات با «صاحب غفارووا» رئیس پارلمان جمهوری آذربایجان این سخنان را بیان کرد. سفیر ایران گفت: «ایران در دومین جنگ قره باغ کوهستانی، از تمامیت ارضی آذربایجان و برقراری عدالت حمایت کرد.»

به نوشته ترند نیوز، موسوی پیروزی جمهوری آذربایجان در طی 44 روزعملیات نظامی را به مردم این کشور و رئیس پارلمان جمهوری آذربایجان تبریک گفت.

سفیر ایران گفت: «روابطی که بین مقامات عالیرتبه دولتی دو کشور ایجاد شده تاثیر مثبت در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و انسانی دارد. همکاری ما از نظر کیفی وارد مرحله جدیدی شده است.»

موسوی گفت: «پارلمان‌های ما  نیز سهم شایسته‌ای در دستیابی به این سطح از روابط دوجانبه دارند. جلسات بین نمایندگان مجلس از نظر تبادل نظر بین طرفین بسیار مهم است. ایران قصد دارد همکاری در آینده را افزایش دهد.»

 «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز به تازگی در  سفری به  باکو با مقامات ارشد این کشور رایزنی انجام داد. ظریف در این سفر با «الهام علی اف» رئیس جمهور، «جیحون بایراموف» وزیر خارجه و «شاهین مصطفی یف» نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور آذربایجان در دیدار ظریف از حضور شرکت‌های ایرانی در بازسازی قره‌باغ استقبال و با ابراز خرسندی از دیدگاه جمهوری اسلامی در خصوص ابتکار ۶ جانبه، این پیشنهاد را به نفع صلح و منافع مشترک در منطقه خواند.