۰ نفر

بر اساس گزارش رویترز؛

تماس راب‌مالی با مقام‌های تروئیکای اروپا درباره برجام

۱۰ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۰۰
کد خبر: 501815
تماس راب‌مالی با مقام‌های تروئیکای اروپا درباره برجام

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با مدیران سیاسی وزارت خانه‌های سه کشور اروپایی عضو برجام درباره جمع بندی آنها درباره توافق با ایران گفت‌وگو کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «راب مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پنجشنبه با مقام‌هایی از کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس صحبت کرد تا با اعضای اروپایی برجام درباره دیدگاهشان درباره این توافق رایزنی کند.

به گزارش رویترز، یک دپیلمات اروپایی که از این تماس‌ها مطلع بوده درباره گفت‌وگوی راب مالی با مدیران سیاسی وزارت‌خانه‌های خارجی آلمان، فرانسه و انگلیس گفت: «این (تماس‌ها) برای جمع‌بندی پرونده و ارزیابی وضعیت فکری ما بوده است.»

یک منبع دیگر که از این تماس‌ها مطلع بوده، انجام این گفت‌وگو را تایید کرد اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد.

وزارت خارجه آمریکا شامگاه امروز در بیانیه‌ای درباره انتصاب راب مالی به عنوان نماینده آمریکا در امور ایران اعلام کرد: «بلینکن (وزیر خارجه آمریکا) در حال ایجاد تیمی از کارشناسان با دیدگاه‌های متنوع است که رهبری این تیم بر عهده "راب مالی" به عنوان نماینده ویژه ما در امور ایران است که در مذاکرات قبلی درباره محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران مشارکت داشته و وزیر خارجه اطمینان دارد که وی و تیمش قادر خواهند بود که یک بار دیگر این کار را انجام دهند.»

ایران بعد از خروج آمریکا از برجام و معطل ماندن وعده‌های کشورهای اروپایی برای جبران خروج واشنگتن از این توافق اعلام کرد با توجه به مفاد موجود در توافق قصد دارد تعهداتش به آن را کاهش دهد. 

ایران از آن زمان به بعد تعهداتش به محدودیت‌های مندرج در برجام در زمینه غنی‌سازی، میزان ذخائر اورانیوم و تحقیق بر روی سانتریفیوژهای پیشرفته کنار گذاشته است. تهران علاوه بر این کار بر روی یک خط مونتاژ جهت ساخت اورانیوم فلزی را هم از سر گرفته است.