۰ نفر

سازمان جهانی کار؛

۲۵۵میلیون شغل تمام‌وقت با شیوع کرونا از بین رفت

۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۰۲
کد خبر: 501154
۲۵۵میلیون شغل تمام‌وقت با شیوع کرونا از بین رفت

سازمان بین‌المللی کار وابسته به سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود اعلام کرد پاندمی کرونا اقتصاد جهانی را به لرزه درآورده و ۴ برابر بیشتر از بحران مالی بزرگ ۲۰۰۹ بیکاری ایجاد کرده است.

به گزارش راشاتودی، سازمان بین‌المللی کار وابسته به سازمان ملل متحد، در گزارش جدید خود اعلام کرد پاندمی کرونا اقتصاد جهانی را به لرزه درآورده و ۴ برابر بیشتر از بحران مالی ۲۰۰۹ بیکاری به وجود آورده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، این نهاد سازمان ملل در گزارش خود اعلام کرد: در سال ۲۰۲۰ بازار کار جهان به طوری بی‌سابقه‌ای از بحران کرونا آسیب دید و ۸.۸ درصد از کل نیروی کار جهان (در مقایسه با سه ماهه چهارم ۲۰۱۹) از دست رفت.

با احتساب ساعات کار کاهش یافته و روزهای تعطیل اجباری به علت کرونا، این میزان معادل از دست رفتن بیش از ۲۵۰ میلیون شغل دائم می‌باشد.

تعداد مشاغل از دست رفته در سال ۲۰۲۰ رکورد بی‌سابقه‌ای زد و ۱۱۴ میلیون نفر بیکار شدند که در این میان زنان و جوانان بیش از همه آسیب دیدند.

سازمان ملل در این گزارش نوشت: بحران کرونا بدترین و شدیدترین بحرانی است که بشریت بعد از ناامیدی بزرگ اقتصادی در دهه ۱۹۳۰، گرفتار آن شده است.