۰ نفر

یک مقام ارشد وزارت خارجه کره جنوبی؛

مسئله پول‌های بلوکه شده ایران در سئول حل می‌شود

۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸
کد خبر: 499754
مسئله پول‌های بلوکه شده ایران در سئول حل می‌شود

یک مقام ارشد وزارت خارجه کره جنوبی امروز ابراز امیدواری کرد که با آغاز به کار دولت جدید در آمریکا، مسئله پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران در این کشور حل شود.

به گزارش یونهاپ، یک مقام ارشد وزارت خارجه کره جنوبی امروز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد که با آغاز به کار دولت «جو بایدن» در آمریکا، مسئله پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران در این کشور و همچنین توقیف نفتکش این کشور رفع شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، این مقام وزارت خارجه کره جنوبی که نخواست نامش فاش شود، در این خصوص گفت: معتقدیم که وضعیتی به وجود خواهد آمد که ما می‌توانیم یک راه‌حل فوری برای مسأله کِشتی توقیف شده پیدا کنیم.

وی در این باره ادامه داد: دولت (کره جنوبی) به رایزنی‌ها درباره این موضوع با ایران ادامه می‌دهد و با آغاز به کار دولت جدید در آمریکا، ما انتظاراتی داریم. گرچه این مسأله صحت دارد که رسیدگی به موضوع پول های بلوکه شده ممکن است زمان بر باشد؛ اما اراده سیاسی و تمایل ما برای رایزنی با دولت آمریکا بیش از هر زمان دیگری است.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست محیطی در خلیج فارس خبر داد.