۰ نفر

نماینده دموکرات ایالت مینه سوتا؛

تحریم‌های آمریکا باعث مرگ هزاران ایرانی شد

۱ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۳۲
کد خبر: 499395
تحریم‌های آمریکا باعث مرگ هزاران ایرانی شد

«ایلهان عمر» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از تحریمهای فلج کننده دولت «دونالد ترامپ» علیه ایران، این تحریمها را عامل مرگ هزاران ایرانی دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «ایلهان عمر» نماینده ایالت مینه سوتا در کنگره آمریکا در پیام‌های توئیتری جداگانه به انتقاد شدید از عملکرد «دونالد ترامپ» و وزیر خارجه دولت وی، «مایک پمپئو» پرداخت.

ایلهان عمر در یک پیام توئیتری دیگر در مورد سیاستهای مزوّرانه و ظالمانه «مایک پمپئو» وزیر خارجه دولت ترامپ نوشت: «او یک هیولاست. ما هرگز نباید میلیونها انسانی را که از بی‌رحمی و قساوت او رنج کشیده‌اند، فراموش کنیم».

این نماینده دموکرات در ادامه افزود: «او با لابی‌گری تحریم‌های فلج کننده‌ای علیه مردم ایران وضع کرد- [تحریم‌هایی که] مردم ایران را از ضروری‌ترین ملزومات پزشکی در دوران همه گیری [کرونا] محروم می‌کرد و باعث مرگ هزاران نفر شد».

ایلهان عمر در ادامه افزود: «نتیجه چه بود؟ ایران اکنون ۱۲ برابر بیشتر اورانیوم غنی شده در اختیار دارد و حکومت ایران قدرتمندتر از همیشه است. عالی عمل کردی، مایک!»

این نماینده دموکرات در یک رشته پیام توئیتری دیگر با انتقاد از شیوه تعامل ترامپ با رژیم‌های سرکوبگر عربی نوشت: «او [ترامپ] بیش از ۲۹۰ میلیارد دلار سلاح به عربستان سعودی فروخت؛ رژیمی که به طور مرتب حامیان حقوق بشر و اصلاحات سیاسی در کشور خود- به ویژه فعالان حقوق زنان- را زندانی، و شکنجه می‌کند و به قتل می‌رساند».

ایلهان عمر همچنین نوشت که «عربستان سعودی در جنگ خود با یمن به بمباران، محاصره، به قحطی و گرسنگی کشاندن و کشتار هزاران شهروند یمنی مبادرت کرد».

وی در یک پیام دیگر نوشت: «او [ترامپ] برای فروش تسلیحات به امارات متحده عربی، یکی از سرکوبگرترین رژیم‌ها در جهان، به اعمال فشار پرداخت؛ کشوری که در ارتکاب احتمالی به جرائم جنگی در لیبی، یمن و سودان دست داشته است».

عمر همچنین در واکنش به این ادعای «دونالد ترامپ» که وی نخستین رئیس جمهور دوره معاصر آمریکا است که آغازگر هیچ جنگی نبوده، نوشت: «ترامپ ممکن است جنگی را آغاز نکرده باشد، اما در تبدیل کردن پایتخت کشور ما به یک منطقه جنگی موفق شد».

این نماینده مسلمان ایالت مینه سوتا در ادامه نوشت: «او [ترامپ] به آغاز جنگ تجاری با چین کمک کرد؛ [جنگی] که به قیمت از دست دادن ۳۰۰ هزار فرصت شغلی و از بین رفتن درآمد برای بسیاری از مزرعه داران تمام شد. در نتیجه آن، ورشکستگی مزرعه داران و نرخ خودکشی به بالاترین حد خود رسید».