۰ نفر

یک منبع آگاه خبر داد؛

تصمیم ترامپ برای عفو مجازات ۱۰۰نفر

۲۹ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶
کد خبر: 498876
تصمیم ترامپ برای عفو مجازات ۱۰۰نفر

یک منبع آگاه از تصمیم دونالد ترامپ برای صدور فرمان عفو و تخفیف حکم ۱۰۰ نفر در آخرین روز ریاست جمهوری اش خبر داد.

 شبکه سی ان ان به نقل از سه فرد آگاه به برنامه‌های روز‌های پایانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا در نظر ندارد در این مرحله فرمان عفو خود را صادر کند، اما فهرستی شامل عفو و تخفیف حکم ۱۰۰ نفر را آماده کرده تا فردا -سه‌شنبه- اعلام کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، مشاوران کاخ سفید اعلام کردند که ترامپ به طور خصوصی با مشاورانش در مورد صدور فرمان غیر‌عادی عفو خود گفتگو کرده است، این در حالی است که برخی مقامات دولتی به ترامپ نسبت به فرمان عفو خود هشدار داده دادند، زیرا این امر باعث مجرم بودن وی می‌شود.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: «ترامپ هنوز قصد عفو خود را ندارد و قصد ندارد برای اعضای خانواده خود بخششی پیشگیرانه صادر کند، وی این موضوع را نیز به طور خصوصی با مشاورانش مطرح کرده است.»

منبع مذکور در ادامه گفت: «ترامپ که ماه گذشته دو فرمان عفو صادر کرده بود، روز یکشنبه نیز با مشاوران خود برای تهیه فهرستی جهت صدور ۱۰۰ حکم عفو و تخفیف مجازات دیدار کرد.»

یک منبع آگاه به سی ان ان گفت: «به ترامپ توصیه شده است که هر کسی را که در اوایل ژانویه در حمله به ساختمان کنگره دستگیر شده است، عفو نکند، زیرا این فقط اثبات دخالت وی در این ماجراست.»

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که انتظار می‌رود «سالومون میلگن»، چشم‌پزشک برجسته از پالم بیچ فلوریدا که به اتهام ده‌ها فقره کلاهبرداری در مراقبت‌های بهداشتی حبس شده بود، در فهرست عفو قرار گیرد.

دونالد ترامپ پیش از این عده‌ای از مخالفان خود از جمله «استیو بنن»، استراتژیست سابق خود را عفو کرد. گفته می‌شود او قصد دارد برخی از اعضای خانواده خود را نیز زیر چتر عفو خود بگیرد.

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده بود ترامپ به دلیل اقدامات خلاف قانون خود نمی‌تواند خود را مورد عفو ریاست جمهوری قرار دهد.

پلوسی که این روز‌ها بار دیگر پرونده استیضاح ترامپ را روی میزش قرار داده، می‌گوید برابر بر قانون اساسی، رئیس‌جمهور حق عفو خود را دارد، اما این مسئله درباره جرایمی که بر قوانین آمریکا تاثیر می‌گذارد، مصداق نمی‌یابد.